[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Search :: Submit ::
Main Menu
Home::
Journal Information::
Articles archive::
For Authors::
For Reviewers::
Contact us::
Statistical info::
::
Indexing and Abstracting
..
Islamic Economic Association Of Iran
 
..
Social Media
 


..
Paper Plagiarism Checker
 
..
:: Volume 12, Issue 48 (Quarterly Journal of Fiscal and Economics Policies 2025) ::
qjfep 2025, 12(48): 125-188 Back to browse issues page
Designing a Meta-Synthesis Model of Factors Affecting Financial Oversight of the Budget with an Internal Supervision Approach in Iran's Public Sector
Davood Haji Hosseini * , Mohammad Hassani , Zahra Pourzamani , Mehran Matinfard
Department of Accounting, North Tehran Branch, Islamic Azad University
Abstract:   (481 Views)

The objective of this study is to identify the factors affecting financial Supervision of the budget with an internal supervision approach in Iran's public sector using the meta-synthesis method, a type of meta-study. This research analyzes previous findings and applies the seven-step method of Sandelowski and Barroso to categorize the conceptual model of factors influencing financial Supervision of the budget with an internal supervision approach. Using three-stage coding in MAXQDA software, these factors were analyzed and categorized into 8 dimensions, 27 components (concepts), and 86 indicators. The study employed the Kappa coefficient method to assess reliability and quality control, with the SPSS-calculated Kappa coefficient of 0.771 indicating a valid level of agreement. The results show that the factors influencing financial Supervision of the budget with an internal supervision approach include financial Supervision entities, education and human resources, cultural and ethical values, supervisory strategies, financial Supervision laws and regulations, financial Supervision infrastructure, financial Supervision tools, and the design of Supervision and control procedures. The findings of this research can be utilized by policymakers and decision-makers in the field of financial oversight of public sector budgets.

Keywords: Public Sector, Budget, Meta-Synthesis, Financial Supervision
Full-Text [PDF 1403 kb]   (180 Downloads)    
Type of Study: Research | Subject: Special
References
1. اردشیری، حمید؛ کمالی، احسان؛ رستمی، امین و صفری گرایلی، مهدی. (1401). ارائه الگویی برای نظارت مالی هوشمند در نظام حسابداری و گزارشگری بخش عمومی. پژوهش‌های کاربردی در گزارشگری مالی، 11(21)، 243-209
2. اسلام‌زاده، امید؛ ایزدی‌نیا، ناصر و فروغی، داریوش. (1397). تبیین مؤلفه‌های راهبری سازمانی در بخش عمومی. فصلنامه خط‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت 9(30)، 59-43
3. اسماعیلی‌کیا، غریبه. (1397). استقرار کمیته حسابرسی در بخش عمومی ایران: نگرش خبرگان، اعضای حرفه و دانشگاه. حسابداری دولتی، 4(2)، 134-115
4. الماسی، حسن؛ دهگان، محمود و حیدری، داریوش. (1395). بررسی تأثیر گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در اعمال نظارت بر عملکرد مالی دولت و اثربخشی بودجه‌های سالیانه. دانش حسابرسی. 16(63)، 61-35
5. امرایی، حافظ؛ آذر، عادل؛ اسماعیل‌زاده، علی و خسروی‌پور، نگار. (1399). عوامل مؤثر در کارایی نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد با رویکرد فراترکیب. مطالعات راهبردی سیاست‌گذاری عمومی، 10(37)، 335-29
6. امیدوار، مریم؛ وکیلی‌فرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). ارائه مدلی از کیفیت حسابرسی بخش عمومی بر اساس روش تحلیل تم. دانش حسابرسی، 20(81)، 355-317
7. امرایی، حافظ و آذر، عادل. (1400). ارائه الگوی مؤثر نظارت مالی و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد. پژوهش‌های حسابداری مالی و حسابرسی، 3(40)، 86-53
8. امیدوار، مریم؛ وکیلی‌فرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). طراحی مدل تفسیرگرایانه/ساختارمندانه اثربخش‌ترین علل کیفیت حسابرسی بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 7(1)، 176-151
9. باباجانی، جعفر؛ تقوی فرد، محمد تقی و قنبریان، رضا. (1401). الگویی برای نظارت مالی در شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران. مجله بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 29(1). 58-26
10. باباجانی، جعفر. (1390). بررسی تطبیقی فراز و فرود ایفا و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی مالی از طریق گزارشگری مالی دولتی در سده گذشته. فصلنامه دانش حسابرسی،11(44)، 72-37.
11. باباجانی، جعفر؛ آذر، عادل؛ معیری، مرتضی. (1392). عوامل و محرک‌های تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی،11(37)، 1-37.
12. باباجانی، جعفر و خنکا، عبدالخالق. (1391). ضرورت تشکیل کمیته حسابرسی و استقرار واحد حسابرسی داخلی در شهرداری‌های کلان‌شهرها برای ارتقاء سطح مسئولیت پاسخگویی. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 10(33)، 39-72
13. باباجانی، جعفر؛ برزیده، فرخ و محمدرضاخانی، وحید. (1402). بررسی ارائه الگویی برای استقرار حسابرسی داخلی در دستگاه‌های دولتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 20(77)، 35-1
14. باباجانی، جعفر و قنبریان، رضا. (1401). بررسی اثربخشی کمیته حسابرسی در نظام نظارت مالی و عملکردی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران. دانش حسابرسی، 22(88). 31-5
15. باباجانی، جعفر؛ شکرخواه، جواد و ابراهیم‌پور، شهرام. (1397). الگویی برای پیاده‌سازی استاندارد‌های حسابداری مصوب سازمان حسابرسی در نهادهای بخش عمومی جمهوری اسلامی ایران. پژوهش‌های حسابداری مالی، 10(4)، 1-20
16. باباجانی، جعفر و دوست جباریان، جواد. (1399). ارزیابی وضع موجود عوامل مؤثر بر استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. حسابداری دولتی، 6(2)، 150-137
17. باباجانی، جعفر؛ قربانی‌زاده، وجه اله و ایمان‌زاده، پیمان. (1398). الگویی برای استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 19(76)، 58-39
18. بدیعی، حسین؛ دهقان دهنوی، حسن و اعرابی، مهران. (1394). شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی نظام بودجه‌ریزی عملیاتی با استفاده از مدل الماس و تجزیه‌وتحلیل سلسله‌مراتبی فازی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 1(2)، 40-31
19. باباجانی، جعفر. (1399). الگویی برای تدوین مبانی قانونی نظام نظارت و حسابرسی مستقل در بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 20(79)، 30-5
20. برزوزاده، محسن؛ مرادی، محمد و نرگسیان، عباس. (1400). طراحی چارچوبی برای بهبود مدیریت منابع مالی خزانه‌داری کل کشور. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 28-9
21. براتی، روشنک؛ محمدی ملقرنی، عطااله و نوروش، ایرج. (1401). ارائه مدلی جهت حسابرسی عملکرد (مورد مطالعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران). دانش حسابداری مالی، 9(1)، 159-133
22. بهبهانی‌نیا، پریسا سادات و غلام‌نژاد، سودابه. (1400). بررسی اثر حسابرسی داخلی مؤثر و پیاده‌سازی استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر کیفیت گزارشگری مالی در بخش عمومی (مطالعه موردی وزارت اقتصاد و امور دارایی). حسابداری و منافع اجتماعی، 11(3)، 48-31
23. پورغفار، جواد؛ محمدزاده سالطه، حیدر؛ زینالی، مهدی و مهرانی، ساسان. (1401). الگوی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد گزارشگری مالی بهنگام در بخش عمومی ایران. 0، 8(2)، 36-21
24. پورعلی، محمدرضا و کاکوان سعیده. (1393). الزامات استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل). دانش حسابرسی، 14(57)، 217-191
25. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1402). ویژگی‌های فردی، چالش‌ها، تنگناهای اخلاقی و انگیزشی نظارت مالی ذی‌حسابان. اخلاق در علوم و فناوری، 18(2)، 171-164
26. جمشیدی، طیبه و سلیمانی امیری، غلامرضا. (1402). شناسایی عوامل مؤثر بودجه‌ریزی عملیاتی در بخش عمومی با استفاده از نظریه داده بنیاد چندوجهی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 18(2)، 82-69
27. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد؛ فغانی، مهدی و دهقان، محمدحسین (1400). نظارت مالی ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی کشور و اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی: بررسی چالش‌های مرتبط. حسابداری و بودجه‌ریزی بخش عمومی، 2(4)، 23-1
28. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1400). مطالعه و بررسی چالش‌ها و تنگناهای سیاسی و قانونی نظارت مالی ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی کشور با رویکرد اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی. دانش حسابرسی، 21(84)، 208-181
29. جوادیان، رضا و اشرفی، امیر. (1398). شناسایی موانع پیاده‌سازی استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی در ناجا. توسعه سازمان پلیس، 16(68)، 30-11
30. حاجی حسینی، داود،, حسنی، محمد، پورزمانی، زهرا و متین فرد، مهران (1403). الگویی برای نظارت مالی بر بودجه بخش عمومی کشور با رویکرد نظارت درونی. مدیریت پویا و تحلیل کسب و کار، 4(1)، 128-145. doi: 10.22034/dmbaj.2024.2048678.1216
31. قنبری، محمدرضا؛ فلاح شمس، میرفیض؛ معدنچی‌زاج، مهدی و کیقبادی، امیررضا. (1400)، الگوی مناسب نظارت مالی دیوان محاسبات کشور بر دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی ایران. دانش حسابرسی، 21(84)، 442-469.
32. حضوری، محمدجواد؛ گرد، عزیز و گلدوست، مجید. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر بروز نارسایی در سیستم‌های کنترل مالی دستگاه‌های اجرایی. دانش حسابرسی 15(59)، 41-19
33. رضایی، مهدی. (1397). بررسی موانع پیشرفت حسابداری بخش عمومی در ایران از دیدگاه دانشگاهیان. مجله تحقیقات حسابداری و حسابرسی، تابستان 1397، 2(38)، 94-81.
34. رحمانی، علی؛ ملانظری، مهناز؛ فعال قیومی، علی؛ محمودخانی، مهناز؛ بهبهانی‌نیا، پریسا سادات؛ پارسایی، مونا؛ قدیریان آرانی، محمدحسین و خدیور، آمنه (1401). طراحی مدل بلوغ مدیریت مالی و حسابداری واحدهای گزارشگر بخش عمومی. بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 29(2)، 287- 310.
35. رحمان سرشت، حسین و موسوی کاشی، زهره. (1394). مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستان‌های دولتی). چشم‌انداز مدیریت دولتی، 24، 59-76.
36. رحمتی اصل، مهین و کردستانی، غلامرضا. (1401). بررسی راه‌کارهای توسعه نظارت مالی و عملیاتی پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور. مدیریت دولتی، 14(2)، 257-282
37. رحمتی، وجیهه و پورزمانی، زهرا. (1400). عارضه‌یابی حسابداری تعهدی در بخش عمومی ایران ازنظر محتوا، زمینه و ساختار. پژوهش‌های حسابداری مالی و حسابرسی، 13(50)، 117-83
38. رحمانی، علی و قشقایی، فاطمه. (1393). ضرورت‌های استقرار واحد حسابرسی داخلی در دانشگاه‌های دولتی ایران. حسابداری سلامت، 3(2)، 62-41
39. روضه‌ای، منصور. (1399). ارائه الگوی مطلوب حسابرسی و نظارت مالی در ناجا. نظارت و بازرسی ناجا. 14(51)، 55-33
40. زارعی، محمدحسین و فاضلی‌نژاد. (1395). الزامات حقوقی تحقق حسابرسی عملکرد در دیوان محاسبات کشور. دانش حسابرسی، 16(63)، 269-289
41. ستوده، رضا؛ فغانی، مهدی و پیفه، احمد. (1399). بررسی توانایی دیوان محاسبات کشور از دیدگاه پاسخگویی مالی به استفاده‌کنندگان. دانش حسابرسی، 20(80)، 50-84.
42. صفدریان، نیره و ضیایی بیدگلی، محمد تقی. (1393). عوامل اثرگذار در اجرای ماده (90) قانون محاسبات عمومی کشور. مجله اقتصادی، 14(11،12)، 124-109.
43. ضرونی، داریوش و جلالیان، عسگر. (1397). الگوی مطلوب نظارت مالی دیوان محاسبات. مجله دانش حقوق مالیه، تابستان 97، 4(1)؛ 39-50.
44. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1400). شناسایی و رتبه‌بندی مؤلفه‌های فرهنگی تأثیرگذار بر کنترل‌های داخلی در سازمان‌های غیرانتفاعی بخش عمومی کشور. دانش حسابرسی، 21(83)، 194-166
45. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1399). الگوی فرهنگ سازمانی مؤثر بر کنترل‌های داخلی سازمان‌های غیرانتفاعی بخش عمومی ایران با رویکرد تئوری داده بنیاد دانش حسابرسی، 20(80)، 314-281
46. عزیزی، صدیقه. (1402). طراحی سازوکار‌های رفع موانع و محدودیت‌های اجرایی شدن استانداردهای حسابداری بخش عمومی. بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 30(1)، 54-28
47. عرب‌ مازار یزدی، محمد و مرادی، امیر. (1399). فرصت‌ها و چالش‌های کاربرد کلان داده‌ها در سیستم اطلاعاتی حسابداری بخش عمومی از منظر پاسخگویی عمومی. دانش حسابرسی، 20(79)، 122-95.
48. فاضلی‌نژاد، جواد و شفیعی سردشت، جعفر. (1400). آسیب‌شناسی نقش دیوان محاسبات کشور در تحقق پاسخگویی و حاکمیت قانون. دانش حقوق عمومی، 10(33)، 56-33.
49. فروغی، عارف؛ رحیمی، علیرضا و شهاب‌الدینی، فاطمه. (1401). محیط کنترلی و حسابرسی بخش عمومی. پژوهش‌های حسابرسی حرفه‌ای، 2(7)، 164-136.
50. کامیابی، یحیی؛ ملکیان، اسفندیار، ملکیان و خانلاری، مرتضی. (1397). تبیین مؤلفه‌های حسابرسی عملکرد در بخش عمومی ایران با تأکید بر عملکرد زیست‌محیطی و اجتماعی. دانش حسابرسی، 18(71)، 76-57
51. کریمی، محمد‌علی؛ کردستانی، غلامرضا و بیگلر، کیومرث. (1402). شناسایی فرصت‌های بهبود در نظام مدیریت مالی عمومی. دانش حسابداری مالی، 10(1)، 96-61.
52. کردستانی، غلامرضا. (1398). مدیریت مالی عمومی: شناسایی و ارزیابی چالش‌های نظام بودجه‌ریزی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 6(11)، 80-61.
53. کشاورز، فرزاد؛ برزگر، بهرام و قاسمی، مصطفی. (1402). ارائه مدلی کاربردی جهت توانمندسازی و تداوم حسابرسی پیشگیرانه در بخش عمومی بر اساس نظریه‌پردازی داده بنیاد. دوفصلنامه حسابداری دولتی، 9(2)، 254-229.
54. کردستانی، غلامرضا و نصیری، محمود. (1388). کارایی گزارشگری مالی و ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. حسابدار، 25(208 و 209)، 58-65.
55. کردستانی، غلامرضا، معنوی‌مقدم، امیرهادی. (1396). بررسی مدیریت مالی نوین بخش عمومی: گذشته، حال و آینده. مطالعات حسابداری و حسابرسی، 3(23)، 117-30
56. معین، محمد، (1387)، فرهنگ فارسی معین، تهران، انتشارات فرهنگ نما.
57. مشکینی، نفیسه و کردستانی، غلامرضا، (1398). پیامدهای به‌کارگیری رویکرد مدیریت مالی عمومی نوین. فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران. 11 (2)، 231-250.
58. محققی، محمدرضا؛ کرمی، غلامرضا؛ غلامی جمکرانی، رضا و رحیمیان، نظام‌الدین. (1401). بررسی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر اثربخشی سیستم کنترل‌های داخلی در مؤسسات و سازمان‌های دولتی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 9(1)، 26-1.
59. مهرانی، ساسان؛ اکرمی، سید رحمت الله، خدابخشی، هادی و جباری، مهرداد. (1397). بازنگری در نقش ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی در نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد. حسابداری دولتی. 5(1)، 20-9.
60. مهدوی، غلامحسین و نمازی، نویدرضا. (1395). رتبه‌بندی سنجه‌های مؤثر بر وظایف و جایگاه واحد حسابرسی داخلی در دستگاه‌های اجرایی. حسابداری سلامت، 5(2)، 111-91
61. سایبانی، علیرضا و جعفری، زهرا. (1396). جایگاه نظارت مالی در قانون اساسی و بررسی آن در آرای شورای نگهبان. پژوهش ملل، 2 (17)، 87-71.
62. ملانیا، حمید؛ کامیابی، یحیی و خلیل‌پور، مهدی. (1401). طراحی مدل مضامین گزاره‌ای تقویت کنترل داخلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت عنوان مدل تحلیل تفسیرگرایانه و ساختارمدارانه فراگیر دانش حسابرسی، 22(87)، 78-47.
63. نوری، محمد؛ آقامیری، نفیسه؛ اسفندیارپور و مهدیه، صابری، مریم. (1395). بررسی مشکلات نظارت مالی بر اجرای بودجه سالانه کشور. نخستین کنفرالس بین‌المللی پارادایم‌های نوین مدیریت-هوش تجاری و سازمانی. دانشگاه شهید بهشتی.
64. نوش‌آذر، محسن، حیدری، مهدی. (1400). چیستی و چرایی نظارت مالی و مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. مجله دانش حقوق مالیه، سال پنجم، شماره 15، بهار 1400.
65. ناصری، احمد، نیک‌اندیش، مسعود. (1395). تأثیر استقرار نظام جدید حسابداری و گزارشگری مالی بخش عمومی ایران بر قابلیت مسئولیت پاسخگویی عمومی. اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران. سال 1395. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
66. نخبه فلاح، افشین؛ کردستانی، غلامرضا و رحیمیان، نظام‌الدین. (1400). شکاف بین وضع موجود و سطح مطلوب گزارش حسابرسی عملکرد از دیدگاه حسابرسان بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 240-213.
67. اردشیری، حمید؛ کمالی، احسان؛ رستمی، امین و صفری گرایلی، مهدی. (1401). ارائه الگویی برای نظارت مالی هوشمند در نظام حسابداری و گزارشگری بخش عمومی. پژوهش‌های کاربردی در گزارشگری مالی، 11(21)، 243-209
68. اسلام‌زاده، امید؛ ایزدی‌نیا، ناصر و فروغی، داریوش. (1397). تبیین مؤلفه‌های راهبری سازمانی در بخش عمومی. فصلنامه خط‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت 9(30)، 59-43
69. اسماعیلی‌کیا، غریبه. (1397). استقرار کمیته حسابرسی در بخش عمومی ایران: نگرش خبرگان، اعضای حرفه و دانشگاه. حسابداری دولتی، 4(2)، 134-115
70. الماسی، حسن؛ دهگان، محمود و حیدری، داریوش. (1395). بررسی تأثیر گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در اعمال نظارت بر عملکرد مالی دولت و اثربخشی بودجه‌های سالیانه. دانش حسابرسی. 16(63)، 61-35
71. امرایی، حافظ؛ آذر، عادل؛ اسماعیل‌زاده، علی و خسروی‌پور، نگار. (1399). عوامل مؤثر در کارایی نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد با رویکرد فراترکیب. مطالعات راهبردی سیاست‌گذاری عمومی، 10(37)، 335-297
72. امیدوار، مریم؛ وکیلی‌فرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). ارائه مدلی از کیفیت حسابرسی بخش عمومی بر اساس روش تحلیل تم. دانش حسابرسی، 20(81)، 355-317
73. امرایی، حافظ و آذر، عادل. (1400). ارائه الگوی مؤثر نظارت مالی و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد. پژوهش‌های حسابداری مالی و حسابرسی، 3(40)، 86-53
74. امیدوار، مریم؛ وکیلی‌فرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). طراحی مدل تفسیرگرایانه/ساختارمندانه اثربخش‌ترین علل کیفیت حسابرسی بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 7(1)، 176-151
75. باباجانی، جعفر؛ تقوی فرد، محمد تقی و قنبریان، رضا. (1401). الگویی برای نظارت مالی در شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران. مجله بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 29(1). 58-26
76. باباجانی، جعفر. (1390). بررسی تطبیقی فراز و فرود ایفا و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی مالی از طریق گزارشگری مالی دولتی در سده گذشته. فصلنامه دانش حسابرسی،11(44)، 72-37.
77. باباجانی، جعفر؛ آذر، عادل؛ معیری، مرتضی. (1392). عوامل و محرک‌های تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی،11(37)، 1-37.
78. باباجانی، جعفر و خنکا، عبدالخالق. (1391). ضرورت تشکیل کمیته حسابرسی و استقرار واحد حسابرسی داخلی در شهرداری‌های کلان‌شهرها برای ارتقاء سطح مسئولیت پاسخگویی. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 10(33)، 39-72
79. باباجانی، جعفر؛ برزیده، فرخ و محمدرضاخانی، وحید. (1402). بررسی ارائه الگویی برای استقرار حسابرسی داخلی در دستگاه‌های دولتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 20(77)، 35-1
80. باباجانی، جعفر و قنبریان، رضا. (1401). بررسی اثربخشی کمیته حسابرسی در نظام نظارت مالی و عملکردی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران. دانش حسابرسی، 22(88). 31-5
81. باباجانی، جعفر؛ شکرخواه، جواد و ابراهیم‌پور، شهرام. (1397). الگویی برای پیاده‌سازی استاندارد‌های حسابداری مصوب سازمان حسابرسی در نهادهای بخش عمومی جمهوری اسلامی ایران. پژوهش‌های حسابداری مالی، 10(4)، 1-20
82. باباجانی، جعفر و دوست جباریان، جواد. (1399). ارزیابی وضع موجود عوامل مؤثر بر استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. حسابداری دولتی، 6(2)، 150-137
83. باباجانی، جعفر؛ قربانی‌زاده، وجه اله و ایمان‌زاده، پیمان. (1398). الگویی برای استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 19(76)، 58-39
84. بدیعی، حسین؛ دهقان دهنوی، حسن و اعرابی، مهران. (1394). شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی نظام بودجه‌ریزی عملیاتی با استفاده از مدل الماس و تجزیه‌وتحلیل سلسله‌مراتبی فازی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 1(2)، 40-31
85. باباجانی، جعفر. (1399). الگویی برای تدوین مبانی قانونی نظام نظارت و حسابرسی مستقل در بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 20(79)، 30-5
86. برزوزاده، محسن؛ مرادی، محمد و نرگسیان، عباس. (1400). طراحی چارچوبی برای بهبود مدیریت منابع مالی خزانه‌داری کل کشور. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 28-9
87. براتی، روشنک؛ محمدی ملقرنی، عطااله و نوروش، ایرج. (1401). ارائه مدلی جهت حسابرسی عملکرد (مورد مطالعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران). دانش حسابداری مالی، 9(1)، 159-133
88. بهبهانی‌نیا، پریسا سادات و غلام‌نژاد، سودابه. (1400). بررسی اثر حسابرسی داخلی مؤثر و پیاده‌سازی استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر کیفیت گزارشگری مالی در بخش عمومی (مطالعه موردی وزارت اقتصاد و امور دارایی). حسابداری و منافع اجتماعی، 11(3)، 48-31
89. پورغفار، جواد؛ محمدزاده سالطه، حیدر؛ زینالی، مهدی و مهرانی، ساسان. (1401). الگوی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد گزارشگری مالی بهنگام در بخش عمومی ایران. 0، 8(2)، 36-21
90. پورعلی، محمدرضا و کاکوان سعیده. (1393). الزامات استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل). دانش حسابرسی، 14(57)، 217-191
91. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1402). ویژگی‌های فردی، چالش‌ها، تنگناهای اخلاقی و انگیزشی نظارت مالی ذی‌حسابان. اخلاق در علوم و فناوری، 18(2)، 171-164
92. جمشیدی، طیبه و سلیمانی امیری، غلامرضا. (1402). شناسایی عوامل مؤثر بودجه‌ریزی عملیاتی در بخش عمومی با استفاده از نظریه داده بنیاد چندوجهی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 18(2)، 82-69
93. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد؛ فغانی، مهدی و دهقان، محمدحسین (1400). نظارت مالی ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی کشور و اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی: بررسی چالش‌های مرتبط. حسابداری و بودجه‌ریزی بخش عمومی، 2(4)، 23-1
94. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1400). مطالعه و بررسی چالش‌ها و تنگناهای سیاسی و قانونی نظارت مالی ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی کشور با رویکرد اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی. دانش حسابرسی، 21(84)، 208-181
95. جوادیان، رضا و اشرفی، امیر. (1398). شناسایی موانع پیاده‌سازی استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی در ناجا. توسعه سازمان پلیس، 16(68)، 30-11
96. حاجی حسینی، داود،, حسنی، محمد، پورزمانی، زهرا و متین فرد، مهران (1403). الگویی برای نظارت مالی بر بودجه بخش عمومی کشور با رویکرد نظارت درونی. مدیریت پویا و تحلیل کسب و کار، 4(1)، 128-145. doi: 10.22034/dmbaj.2024.2048678.1216
97. قنبری، محمدرضا؛ فلاح شمس، میرفیض؛ معدنچی‌زاج، مهدی و کیقبادی، امیررضا. (1400)، الگوی مناسب نظارت مالی دیوان محاسبات کشور بر دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی ایران. دانش حسابرسی، 21(84)، 442-469.
98. حضوری، محمدجواد؛ گرد، عزیز و گلدوست، مجید. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر بروز نارسایی در سیستم‌های کنترل مالی دستگاه‌های اجرایی. دانش حسابرسی 15(59)، 41-19
99. رضایی، مهدی. (1397). بررسی موانع پیشرفت حسابداری بخش عمومی در ایران از دیدگاه دانشگاهیان. مجله تحقیقات حسابداری و حسابرسی، تابستان 1397، 2(38)، 94-81.
100. رحمانی، علی؛ ملانظری، مهناز؛ فعال قیومی، علی؛ محمودخانی، مهناز؛ بهبهانی‌نیا، پریسا سادات؛ پارسایی، مونا؛ قدیریان آرانی، محمدحسین و خدیور، آمنه (1401). طراحی مدل بلوغ مدیریت مالی و حسابداری واحدهای گزارشگر بخش عمومی. بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 29(2)، 287- 310.
101. رحمان سرشت، حسین و موسوی کاشی، زهره. (1394). مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستان‌های دولتی). چشم‌انداز مدیریت دولتی، 24، 59-76.
102. رحمتی اصل، مهین و کردستانی، غلامرضا. (1401). بررسی راه‌کارهای توسعه نظارت مالی و عملیاتی پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور. مدیریت دولتی، 14(2)، 257-282
103. رحمتی، وجیهه و پورزمانی، زهرا. (1400). عارضه‌یابی حسابداری تعهدی در بخش عمومی ایران ازنظر محتوا، زمینه و ساختار. پژوهش‌های حسابداری مالی و حسابرسی، 13(50)، 117-83
104. رحمانی، علی و قشقایی، فاطمه. (1393). ضرورت‌های استقرار واحد حسابرسی داخلی در دانشگاه‌های دولتی ایران. حسابداری سلامت، 3(2)، 62-41
105. روضه‌ای، منصور. (1399). ارائه الگوی مطلوب حسابرسی و نظارت مالی در ناجا. نظارت و بازرسی ناجا. 14(51)، 55-33
106. زارعی، محمدحسین و فاضلی‌نژاد. (1395). الزامات حقوقی تحقق حسابرسی عملکرد در دیوان محاسبات کشور. دانش حسابرسی، 16(63)، 269-289
107. ستوده، رضا؛ فغانی، مهدی و پیفه، احمد. (1399). بررسی توانایی دیوان محاسبات کشور از دیدگاه پاسخگویی مالی به استفاده‌کنندگان. دانش حسابرسی، 20(80)، 50-84.
108. صفدریان، نیره و ضیایی بیدگلی، محمد تقی. (1393). عوامل اثرگذار در اجرای ماده (90) قانون محاسبات عمومی کشور. مجله اقتصادی، 14(11،12)، 124-109.
109. ضرونی، داریوش و جلالیان، عسگر. (1397). الگوی مطلوب نظارت مالی دیوان محاسبات. مجله دانش حقوق مالیه، تابستان 97، 4(1)؛ 39-50.
110. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1400). شناسایی و رتبه‌بندی مؤلفه‌های فرهنگی تأثیرگذار بر کنترل‌های داخلی در سازمان‌های غیرانتفاعی بخش عمومی کشور. دانش حسابرسی، 21(83)، 194-166
111. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1399). الگوی فرهنگ سازمانی مؤثر بر کنترل‌های داخلی سازمان‌های غیرانتفاعی بخش عمومی ایران با رویکرد تئوری داده بنیاد دانش حسابرسی، 20(80)، 314-281
112. عزیزی، صدیقه. (1402). طراحی سازوکار‌های رفع موانع و محدودیت‌های اجرایی شدن استانداردهای حسابداری بخش عمومی. بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 30(1)، 54-28
113. عرب‌ مازار یزدی، محمد و مرادی، امیر. (1399). فرصت‌ها و چالش‌های کاربرد کلان داده‌ها در سیستم اطلاعاتی حسابداری بخش عمومی از منظر پاسخگویی عمومی. دانش حسابرسی، 20(79)، 122-95.
114. فاضلی‌نژاد، جواد و شفیعی سردشت، جعفر. (1400). آسیب‌شناسی نقش دیوان محاسبات کشور در تحقق پاسخگویی و حاکمیت قانون. دانش حقوق عمومی، 10(33)، 56-33.
115. فروغی، عارف؛ رحیمی، علیرضا و شهاب‌الدینی، فاطمه. (1401). محیط کنترلی و حسابرسی بخش عمومی. پژوهش‌های حسابرسی حرفه‌ای، 2(7)، 164-136.
116. کامیابی، یحیی؛ ملکیان، اسفندیار، ملکیان و خانلاری، مرتضی. (1397). تبیین مؤلفه‌های حسابرسی عملکرد در بخش عمومی ایران با تأکید بر عملکرد زیست‌محیطی و اجتماعی. دانش حسابرسی، 18(71)، 76-57
117. کریمی، محمد‌علی؛ کردستانی، غلامرضا و بیگلر، کیومرث. (1402). شناسایی فرصت‌های بهبود در نظام مدیریت مالی عمومی. دانش حسابداری مالی، 10(1)، 96-61.
118. کردستانی، غلامرضا. (1398). مدیریت مالی عمومی: شناسایی و ارزیابی چالش‌های نظام بودجه‌ریزی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 6(11)، 80-61.
119. کشاورز، فرزاد؛ برزگر، بهرام و قاسمی، مصطفی. (1402). ارائه مدلی کاربردی جهت توانمندسازی و تداوم حسابرسی پیشگیرانه در بخش عمومی بر اساس نظریه‌پردازی داده بنیاد. دوفصلنامه حسابداری دولتی، 9(2)، 254-229.
120. کردستانی، غلامرضا و نصیری، محمود. (1388). کارایی گزارشگری مالی و ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. حسابدار، 25(208 و 209)، 58-65.
121. کردستانی، غلامرضا، معنوی‌مقدم، امیرهادی. (1396). بررسی مدیریت مالی نوین بخش عمومی: گذشته، حال و آینده. مطالعات حسابداری و حسابرسی، 3(23)، 117-30
122. معین، محمد، (1387)، فرهنگ فارسی معین، تهران، انتشارات فرهنگ نما.
123. مشکینی، نفیسه و کردستانی، غلامرضا، (1398). پیامدهای به‌کارگیری رویکرد مدیریت مالی عمومی نوین. فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران. 11 (2)، 231-250.
124. محققی، محمدرضا؛ کرمی، غلامرضا؛ غلامی جمکرانی، رضا و رحیمیان، نظام‌الدین. (1401). بررسی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر اثربخشی سیستم کنترل‌های داخلی در مؤسسات و سازمان‌های دولتی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 9(1)، 26-1.
125. مهرانی، ساسان؛ اکرمی، سید رحمت الله، خدابخشی، هادی و جباری، مهرداد. (1397). بازنگری در نقش ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی در نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد. حسابداری دولتی. 5(1)، 20-9.
126. مهدوی، غلامحسین و نمازی، نویدرضا. (1395). رتبه‌بندی سنجه‌های مؤثر بر وظایف و جایگاه واحد حسابرسی داخلی در دستگاه‌های اجرایی. حسابداری سلامت، 5(2)، 111-91
127. سایبانی، علیرضا و جعفری، زهرا. (1396). جایگاه نظارت مالی در قانون اساسی و بررسی آن در آرای شورای نگهبان. پژوهش ملل، 2 (17)، 87-71.
128. ملانیا، حمید؛ کامیابی، یحیی و خلیل‌پور، مهدی. (1401). طراحی مدل مضامین گزاره‌ای تقویت کنترل داخلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت عنوان مدل تحلیل تفسیرگرایانه و ساختارمدارانه فراگیر دانش حسابرسی، 22(87)، 78-47.
129. نوری، محمد؛ آقامیری، نفیسه؛ اسفندیارپور و مهدیه، صابری، مریم. (1395). بررسی مشکلات نظارت مالی بر اجرای بودجه سالانه کشور. نخستین کنفرالس بین‌المللی پارادایم‌های نوین مدیریت-هوش تجاری و سازمانی. دانشگاه شهید بهشتی.
130. نوش‌آذر، محسن، حیدری، مهدی. (1400). چیستی و چرایی نظارت مالی و مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. مجله دانش حقوق مالیه، سال پنجم، شماره 15، بهار 1400.
131. ناصری، احمد، نیک‌اندیش، مسعود. (1395). تأثیر استقرار نظام جدید حسابداری و گزارشگری مالی بخش عمومی ایران بر قابلیت مسئولیت پاسخگویی عمومی. اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران. سال 1395. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
132. نخبه فلاح، افشین؛ کردستانی، غلامرضا و رحیمیان، نظام‌الدین. (1400). شکاف بین وضع موجود و سطح مطلوب گزارش حسابرسی عملکرد از دیدگاه حسابرسان بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 240-213.
133. Alqudah, H., Amran, N.A., Hassan, H., Lutfi, A., Alessa, N., alrawad, M., & Almaiah, M.A. (2023). Examining the critical factors of internal audit effectiveness from internal auditors' perspective: Moderating role of extrinsic rewards. Heliyon, 9(2023), 1-17. [DOI:10.1016/j.heliyon.2023.e20497] [PMID] []
134. Aleksovska, M. (2021). Accountable for What? The Effect of Accountability Standard Specification on Decision-Making Behavior in the Public Sector. Public Performance & Management Review, 1-28. DOI: 10.1080/15309576.2021.1900880 [DOI:10.1080/15309576.2021.1900880]
135. Alzeban, A., & Gwilliam, D. (2014). Factors Affecting the Internal Audit Effectiveness: A survey of the Saudi Public Sector. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, 1-39. dx.doi.org/doi:10.1016/j.intaccaudtax.2014.06.001 [DOI:10.1016/j.intaccaudtax.2014.06.001]
136. Abu Bakar, N.B., & a Ismail, S. (2011). Financial Management Accountability Index (FMAI) in the Malaysian public sector: a way forward. International Review of Administrative Sciences, 77(1), 159-190. [DOI:10.1177/0020852310390281]
137. Al-Mohammadi, Y.A., & Naji, A.F. (2022). ACTIVATING THE AUDIT COMMITTEES IN GOVERNMENT UNITS AND THEIR IMPACT ON THE QUALITY OF PROFESSIONAL PERFORMANCE OF THE FEDERAL FINANCIAL SUPERVISION BUREAU. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, 26(1), 1-14.
138. Ajao، Owolabi Sunday& Aremu، Odunlade Olajire & Ufuoma، Izang Julia. (2022). Government Integrated Financial Management Information System and Fraud Prevention in Nigeria. Journal of Finance and Accounting, 2022; 10(3): 151-159. doi: 10.11648/j.jfa.20221003.11. [DOI:10.11648/j.jfa.20221003.11]
139. Almagrashi, A., Mujalli, A., Khan, T., & Attia, O. (2023). Factors determining internal auditors' behavioral intention to use computer-assisted auditing techniques: an extension of the UTAUT model and an empirical study. Future Business Journal, 9(74), 1-19. [DOI:10.1186/s43093-023-00231-2]
140. Bonsu, A.B., Appiah, K.O., Gyimah, P., & Owusu-Afriyie, R. Public sector accountability: do leadership practices, integrity and internal control systems matter?. IIM Ranchi journal of management studies, 2(1), 4-15. [DOI:10.1108/IRJMS-02-2022-0010]
141. Caruana, J., & Kowalczyk,M. (2020). The Quest for Audit Quality in the Public Sector. Accounting in Europe, 1-25. DOI: 10.1080/17449480.2020.1757731 [DOI:10.1080/17449480.2020.1757731]
142. Christopher, J. (2012). The adoption of internal audit as a governance control mechanism in Australian public universities - views from the CEOs. Journal of Higher Education Policy and Management, 34(5), 529-541. [DOI:10.1080/1360080X.2012.716001]
143. Christopher, J. (2014). Internal audit: Does it enhance governance in the Australian public university sector?. Educational Management Administration & Leadership, 1-18. DOI: 10.1177/1741143214543206. [DOI:10.1177/1741143214543206]
144. DEMERA, G., & YEMER, M. (2018). DETERMINANTS OF BUDGET CONTROL IN ETHIOPIAN PUBLIC ORGANIZATION (THE CASE OF BENISHANGUL GUMUZ REGIONAL STATE). Emperor International Journal of Finance and Management Research [EIJFMR], 1-19.
145. Dzomira, S. (2020). Corporate Governance and Performance of Audit Committee and Internal Audit Functions in an Emerging Economy's Public Sector. Indian Journal of Corporate Governance, 13(1), 85-98. [DOI:10.1177/0974686220923789]
146. Dabbicco, G., & Mattei, G. (2020). The reconciliation of budgeting with financial reporting: A comparative study of Italy and the UK. Public Money & Management, 1-11. DOI: 10.1080/09540962.2019.1708059 [DOI:10.1080/09540962.2019.1708059]
147. F. Speklé, R., & H.M. Verbeeten, F. (2013). The use of performance measurement systems in the public sector: Effects on performance. Management Accounting Research, 1-16. dx.doi.org/10.1016/j.mar.2013.07.004.
148. Ferry, L., Zakaria, Z., Zakaria, Z., & Slack, R. (2017). Watchdogs, helpers or protectors? - Internal auditing in Malaysian Local Government. Accounting Forum, 1-15. dx.doi.org/10.1016/j.accfor.2017.10.001 [DOI:10.1016/j.accfor.2017.10.001]
149. Gamage, P. (2016). New development: Leveraging 'big data' analytics in the public sector. Public Money & Management, 36(5), 385-390. [DOI:10.1080/09540962.2016.1194087]
150. Grossi, G., C. Hay. D., Kuruppu, C., & Neely, D. (2023). Changing the boundaries of public sector auditing. Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 35(6), 140-153. [DOI:10.1108/JPBAFM-12-2023-202]
151. Garcia-Sanchez، I.M. & Beatriz-Cuadrado، B. (2016). New Public Financial Management. Springer International Publishing Switzerland، 1-18. DOI: [DOI:10.1007/978-3-319-31816-5_2323-1]
153. Grimmelikhuijsen، S.G.، Weske، U.، Bouwman، R. & Tummers، L. (2017). Public Sector Transparency". In: O. James، S. Jilke and G. Van Ryzin (eds.) Experiments in Public Management Research. Challenges and Contributions (pp. 291-312). Cambridge University Press [DOI:10.1017/9781316676912.014]
154. Hay, D., & J. Cordery, C. (2020). Evidence about the value of financial statement audit in the public sector. Public Money & Management, 1-12. DOI: 10.1080/09540962.2020.1729532. [DOI:10.1080/09540962.2020.1729532]
155. Johansson, T., & Siverbo, S. (2014). The appropriateness of tight budget control in public sector organizations facing budget turbulence. Management Accounting Research, 1-13. dx.doi.org/10.1016/j.mar.2014.04.001. [DOI:10.1016/j.mar.2014.04.001]
156. Lee, S-C., Su, J-M., Tsai, S-B., Lu, T-L., & Dong, W. (2016). A comprehensive survey of government auditors' self‑efficacy and professional development for improving audit quality. SpringerPlus, 5(1263), 1-25. [DOI:10.1186/s40064-016-2903-0] [PMID] []
157. Muthaher, O. (2019). GOVERNMENT ACCOUNTING STANDARD, HUMAN CAPACITY, INTERNAL CONTROL SYSTEM AND FINANCIAL SUPERVISION AS A QUALITY ANALYSIS OF GOVERNMENT FINANCIAL STATEMENTS. Jurnal Ilmiah Ekonomi, 14(1), 186-200. [DOI:10.34152/fe.14.1.186-200]
158. Motubatse, N., Barac, K., & Odendaal, E. (2015). Perceived challenges faced by the internal audit function in the South African public sector: A case study of The National Treasury. African Journal of Science, Technology, Innovation and Development, 7(6), 401-407. [DOI:10.1080/20421338.2015.1096510]
159. Natalizi, D. (2020). Public sector accounting contexts in the EPSAS change: a comparative study of Italy and Sweden. International Review of Administrative Sciences, 0(0), 1-20. [DOI:10.1177/0020852319894680]
160. OECD (2017), OECD Budget Transparency Toolkit: Practical Steps for Supporting Openness, Integrity and Accountability in Public Financial Management, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264282070-en [DOI:10.1787/9789264282070-en]
161. Purnamasari P، Amran NA and Hartanto R. Modelling computer assisted audit techniques (CAATs) in enhancing the Indonesian public sector [version 1; peer review: awaiting peer review] F1000Research 2022، 11:559 [DOI:10.12688/f1000research.121674.1] [PMID] []
163. Phetphrairin، U. & Judy، O. (2011). Accounting Change Model for the Public Sector: Adapting Luder's Model for Developing Countries. International Review of Business Research Papers، (1)7، 364-380.
164. Roje, G., & Redmayne, N.B. (2020). On the management and financial reporting for state assets-a comparative analysis between Croatia and New Zealand. Public Money & Management, 1-9. DOI: 10.1080/09540962.2020.1723261 [DOI:10.1080/09540962.2020.1723261]
165. Sandelowski, M. Barroso, J., (2007), "Handbook for Synthesizing Qualitative Research", New York: Springer
166. Sandelowski, M., (1995), "Focus on Qualitative Methods Sample Size in Qualitative Research", Research in Nursing & Health. 18, PP. 179-183. [DOI:10.1002/nur.4770180211] [PMID]
167. Singh, S.N. (2021). Budgetary Management and Control of Finance and Economic Cooperation Organization in Mettu Woreda of Ilu Ababor Zone: An Assessment. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(4), 106-127. [DOI:10.21272/fmir.5(4).106-127.2021]
168. Sheba, R., & Agusti, K.D.R. (2018). THE EFFECT OF BUDGETARY GOAL CHARACTERISTICS ON THE EFFECTIVENESS OF BUDGET CONTROL: WITH KNOWLEDGE OF BUDGETARY AGENCY - DPRD ABOUT BUDGET AS MODERATING VARIABLE (EMPIRICAL STUDY AT REGENCY / MUNICIPALITY OF RIAU. JURNAL EKONOMI, 26(1), 76-93.
169. Tong, A. Sainsbury, P. Craig, J., (2007), "Consolidated Criteria for Reporting Qualitative Research (COREQ a 32-item Checklist for Interviews and Focus Groups", The International Journal for Quality in Health Care, Vol. 19, PP. 349- 357. [DOI:10.1093/intqhc/mzm042] [PMID]
170. Tamaela, E.Y., Pattiasina, V., B. Dasinapa, M., Marani, Y., & Duri, J.A. (2020). Regional Financial Monitoring Models With Community Participation And Public Policy Transparency As Moderators. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(2), 4223-4232. [DOI:10.37200/IJPR/V24I2/PR200745]
171. Towett, S.M., Naibei, I., & Rop, W. (2019). Effect of Financial Control Mechanisms on Performance of Income Generating Units in Selected Public Universities in Kenya. International Journal of Current Aspects, 3(5). 286-304. [DOI:10.35942/ijcab.v3iV.66]
172. Volodina, T., Grossi, G., & Vakulenko, V. (2023). The changing roles of internal auditors in the Ukrainian central government. Journal of Accounting & Organizational Change, 19(6), 1-23. [DOI:10.1108/JAOC-04-2021-0057]
173. Wynne، A. (2003). Do Private Sector Financial Statements provide a suitable model for public Sector Accounts? Paper presented at the European group of public Administration. Oeiras Portugal Conference "public Law and Modernizing the state، PP. 6-25.
174. Sarker، Abu Elias & Hassan، Mostafa،(2010)، "Civic Engagement And Public Accountability: An Analysis with Particular Reference to Developing Countries"، 14th Annual IRSPM Conference At The University Of Bern، April 7 - 9، Switzerland
Send email to the article author

Add your comments about this article
Your username or Email:

CAPTCHA



XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haji Hosseini D, Hassani M, Pourzamani Z, Matinfard M. Designing a Meta-Synthesis Model of Factors Affecting Financial Oversight of the Budget with an Internal Supervision Approach in Iran's Public Sector. qjfep 2025; 12 (48) :125-188
URL: http://qjfep.ir/article-1-1700-en.html


Rights and permissions
This work is licensed under a Creative Commons Attribution ۴.۰ International License (CC BY ۴.۰).
Volume 12, Issue 48 (Quarterly Journal of Fiscal and Economics Policies 2025) Back to browse issues page
فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی Quarterly Journal of Fiscal and Economic Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4710