1. اردشیری، حمید؛ کمالی، احسان؛ رستمی، امین و صفری گرایلی، مهدی. (1401). ارائه الگویی برای نظارت مالی هوشمند در نظام حسابداری و گزارشگری بخش عمومی. پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی، 11(21)، 243-209 2. اسلامزاده، امید؛ ایزدینیا، ناصر و فروغی، داریوش. (1397). تبیین مؤلفههای راهبری سازمانی در بخش عمومی. فصلنامه خطمشیگذاری عمومی در مدیریت 9(30)، 59-43 3. اسماعیلیکیا، غریبه. (1397). استقرار کمیته حسابرسی در بخش عمومی ایران: نگرش خبرگان، اعضای حرفه و دانشگاه. حسابداری دولتی، 4(2)، 134-115 4. الماسی، حسن؛ دهگان، محمود و حیدری، داریوش. (1395). بررسی تأثیر گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در اعمال نظارت بر عملکرد مالی دولت و اثربخشی بودجههای سالیانه. دانش حسابرسی. 16(63)، 61-35 5. امرایی، حافظ؛ آذر، عادل؛ اسماعیلزاده، علی و خسرویپور، نگار. (1399). عوامل مؤثر در کارایی نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجهریزی مبتنی بر عملکرد با رویکرد فراترکیب. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 10(37)، 335-29 6. امیدوار، مریم؛ وکیلیفرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). ارائه مدلی از کیفیت حسابرسی بخش عمومی بر اساس روش تحلیل تم. دانش حسابرسی، 20(81)، 355-317 7. امرایی، حافظ و آذر، عادل. (1400). ارائه الگوی مؤثر نظارت مالی و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجهریزی بر مبنای عملکرد. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 3(40)، 86-53 8. امیدوار، مریم؛ وکیلیفرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). طراحی مدل تفسیرگرایانه/ساختارمندانه اثربخشترین علل کیفیت حسابرسی بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 7(1)، 176-151 9. باباجانی، جعفر؛ تقوی فرد، محمد تقی و قنبریان، رضا. (1401). الگویی برای نظارت مالی در شهرداریهای کلانشهرهای ایران. مجله بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 29(1). 58-26 10. باباجانی، جعفر. (1390). بررسی تطبیقی فراز و فرود ایفا و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی مالی از طریق گزارشگری مالی دولتی در سده گذشته. فصلنامه دانش حسابرسی،11(44)، 72-37. 11. باباجانی، جعفر؛ آذر، عادل؛ معیری، مرتضی. (1392). عوامل و محرکهای تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی،11(37)، 1-37. 12. باباجانی، جعفر و خنکا، عبدالخالق. (1391). ضرورت تشکیل کمیته حسابرسی و استقرار واحد حسابرسی داخلی در شهرداریهای کلانشهرها برای ارتقاء سطح مسئولیت پاسخگویی. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 10(33)، 39-72 13. باباجانی، جعفر؛ برزیده، فرخ و محمدرضاخانی، وحید. (1402). بررسی ارائه الگویی برای استقرار حسابرسی داخلی در دستگاههای دولتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 20(77)، 35-1 14. باباجانی، جعفر و قنبریان، رضا. (1401). بررسی اثربخشی کمیته حسابرسی در نظام نظارت مالی و عملکردی شهرداریهای کلانشهرهای ایران. دانش حسابرسی، 22(88). 31-5 15. باباجانی، جعفر؛ شکرخواه، جواد و ابراهیمپور، شهرام. (1397). الگویی برای پیادهسازی استانداردهای حسابداری مصوب سازمان حسابرسی در نهادهای بخش عمومی جمهوری اسلامی ایران. پژوهشهای حسابداری مالی، 10(4)، 1-20 16. باباجانی، جعفر و دوست جباریان، جواد. (1399). ارزیابی وضع موجود عوامل مؤثر بر استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. حسابداری دولتی، 6(2)، 150-137 17. باباجانی، جعفر؛ قربانیزاده، وجه اله و ایمانزاده، پیمان. (1398). الگویی برای استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 19(76)، 58-39 18. بدیعی، حسین؛ دهقان دهنوی، حسن و اعرابی، مهران. (1394). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پیادهسازی نظام بودجهریزی عملیاتی با استفاده از مدل الماس و تجزیهوتحلیل سلسلهمراتبی فازی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 1(2)، 40-31 19. باباجانی، جعفر. (1399). الگویی برای تدوین مبانی قانونی نظام نظارت و حسابرسی مستقل در بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 20(79)، 30-5 20. برزوزاده، محسن؛ مرادی، محمد و نرگسیان، عباس. (1400). طراحی چارچوبی برای بهبود مدیریت منابع مالی خزانهداری کل کشور. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 28-9 21. براتی، روشنک؛ محمدی ملقرنی، عطااله و نوروش، ایرج. (1401). ارائه مدلی جهت حسابرسی عملکرد (مورد مطالعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران). دانش حسابداری مالی، 9(1)، 159-133 22. بهبهانینیا، پریسا سادات و غلامنژاد، سودابه. (1400). بررسی اثر حسابرسی داخلی مؤثر و پیادهسازی استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر کیفیت گزارشگری مالی در بخش عمومی (مطالعه موردی وزارت اقتصاد و امور دارایی). حسابداری و منافع اجتماعی، 11(3)، 48-31 23. پورغفار، جواد؛ محمدزاده سالطه، حیدر؛ زینالی، مهدی و مهرانی، ساسان. (1401). الگوی بودجهریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد گزارشگری مالی بهنگام در بخش عمومی ایران. 0، 8(2)، 36-21 24. پورعلی، محمدرضا و کاکوان سعیده. (1393). الزامات استقرار بودجهریزی عملیاتی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل). دانش حسابرسی، 14(57)، 217-191 25. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1402). ویژگیهای فردی، چالشها، تنگناهای اخلاقی و انگیزشی نظارت مالی ذیحسابان. اخلاق در علوم و فناوری، 18(2)، 171-164 26. جمشیدی، طیبه و سلیمانی امیری، غلامرضا. (1402). شناسایی عوامل مؤثر بودجهریزی عملیاتی در بخش عمومی با استفاده از نظریه داده بنیاد چندوجهی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 18(2)، 82-69 27. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد؛ فغانی، مهدی و دهقان، محمدحسین (1400). نظارت مالی ذیحسابان دستگاههای اجرایی کشور و اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی: بررسی چالشهای مرتبط. حسابداری و بودجهریزی بخش عمومی، 2(4)، 23-1 28. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1400). مطالعه و بررسی چالشها و تنگناهای سیاسی و قانونی نظارت مالی ذیحسابان دستگاههای اجرایی کشور با رویکرد اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی. دانش حسابرسی، 21(84)، 208-181 29. جوادیان، رضا و اشرفی، امیر. (1398). شناسایی موانع پیادهسازی استقرار بودجهریزی عملیاتی در ناجا. توسعه سازمان پلیس، 16(68)، 30-11 30. حاجی حسینی، داود،, حسنی، محمد، پورزمانی، زهرا و متین فرد، مهران (1403). الگویی برای نظارت مالی بر بودجه بخش عمومی کشور با رویکرد نظارت درونی. مدیریت پویا و تحلیل کسب و کار، 4(1)، 128-145. doi: 10.22034/dmbaj.2024.2048678.1216 31. قنبری، محمدرضا؛ فلاح شمس، میرفیض؛ معدنچیزاج، مهدی و کیقبادی، امیررضا. (1400)، الگوی مناسب نظارت مالی دیوان محاسبات کشور بر دستگاههای اجرایی جمهوری اسلامی ایران. دانش حسابرسی، 21(84)، 442-469. 32. حضوری، محمدجواد؛ گرد، عزیز و گلدوست، مجید. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر بروز نارسایی در سیستمهای کنترل مالی دستگاههای اجرایی. دانش حسابرسی 15(59)، 41-19 33. رضایی، مهدی. (1397). بررسی موانع پیشرفت حسابداری بخش عمومی در ایران از دیدگاه دانشگاهیان. مجله تحقیقات حسابداری و حسابرسی، تابستان 1397، 2(38)، 94-81. 34. رحمانی، علی؛ ملانظری، مهناز؛ فعال قیومی، علی؛ محمودخانی، مهناز؛ بهبهانینیا، پریسا سادات؛ پارسایی، مونا؛ قدیریان آرانی، محمدحسین و خدیور، آمنه (1401). طراحی مدل بلوغ مدیریت مالی و حسابداری واحدهای گزارشگر بخش عمومی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 29(2)، 287- 310. 35. رحمان سرشت، حسین و موسوی کاشی، زهره. (1394). مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستانهای دولتی). چشمانداز مدیریت دولتی، 24، 59-76. 36. رحمتی اصل، مهین و کردستانی، غلامرضا. (1401). بررسی راهکارهای توسعه نظارت مالی و عملیاتی پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور. مدیریت دولتی، 14(2)، 257-282 37. رحمتی، وجیهه و پورزمانی، زهرا. (1400). عارضهیابی حسابداری تعهدی در بخش عمومی ایران ازنظر محتوا، زمینه و ساختار. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 13(50)، 117-83 38. رحمانی، علی و قشقایی، فاطمه. (1393). ضرورتهای استقرار واحد حسابرسی داخلی در دانشگاههای دولتی ایران. حسابداری سلامت، 3(2)، 62-41 39. روضهای، منصور. (1399). ارائه الگوی مطلوب حسابرسی و نظارت مالی در ناجا. نظارت و بازرسی ناجا. 14(51)، 55-33 40. زارعی، محمدحسین و فاضلینژاد. (1395). الزامات حقوقی تحقق حسابرسی عملکرد در دیوان محاسبات کشور. دانش حسابرسی، 16(63)، 269-289 41. ستوده، رضا؛ فغانی، مهدی و پیفه، احمد. (1399). بررسی توانایی دیوان محاسبات کشور از دیدگاه پاسخگویی مالی به استفادهکنندگان. دانش حسابرسی، 20(80)، 50-84. 42. صفدریان، نیره و ضیایی بیدگلی، محمد تقی. (1393). عوامل اثرگذار در اجرای ماده (90) قانون محاسبات عمومی کشور. مجله اقتصادی، 14(11،12)، 124-109. 43. ضرونی، داریوش و جلالیان، عسگر. (1397). الگوی مطلوب نظارت مالی دیوان محاسبات. مجله دانش حقوق مالیه، تابستان 97، 4(1)؛ 39-50. 44. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1400). شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای فرهنگی تأثیرگذار بر کنترلهای داخلی در سازمانهای غیرانتفاعی بخش عمومی کشور. دانش حسابرسی، 21(83)، 194-166 45. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1399). الگوی فرهنگ سازمانی مؤثر بر کنترلهای داخلی سازمانهای غیرانتفاعی بخش عمومی ایران با رویکرد تئوری داده بنیاد دانش حسابرسی، 20(80)، 314-281 46. عزیزی، صدیقه. (1402). طراحی سازوکارهای رفع موانع و محدودیتهای اجرایی شدن استانداردهای حسابداری بخش عمومی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 30(1)، 54-28 47. عرب مازار یزدی، محمد و مرادی، امیر. (1399). فرصتها و چالشهای کاربرد کلان دادهها در سیستم اطلاعاتی حسابداری بخش عمومی از منظر پاسخگویی عمومی. دانش حسابرسی، 20(79)، 122-95. 48. فاضلینژاد، جواد و شفیعی سردشت، جعفر. (1400). آسیبشناسی نقش دیوان محاسبات کشور در تحقق پاسخگویی و حاکمیت قانون. دانش حقوق عمومی، 10(33)، 56-33. 49. فروغی، عارف؛ رحیمی، علیرضا و شهابالدینی، فاطمه. (1401). محیط کنترلی و حسابرسی بخش عمومی. پژوهشهای حسابرسی حرفهای، 2(7)، 164-136. 50. کامیابی، یحیی؛ ملکیان، اسفندیار، ملکیان و خانلاری، مرتضی. (1397). تبیین مؤلفههای حسابرسی عملکرد در بخش عمومی ایران با تأکید بر عملکرد زیستمحیطی و اجتماعی. دانش حسابرسی، 18(71)، 76-57 51. کریمی، محمدعلی؛ کردستانی، غلامرضا و بیگلر، کیومرث. (1402). شناسایی فرصتهای بهبود در نظام مدیریت مالی عمومی. دانش حسابداری مالی، 10(1)، 96-61. 52. کردستانی، غلامرضا. (1398). مدیریت مالی عمومی: شناسایی و ارزیابی چالشهای نظام بودجهریزی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 6(11)، 80-61. 53. کشاورز، فرزاد؛ برزگر، بهرام و قاسمی، مصطفی. (1402). ارائه مدلی کاربردی جهت توانمندسازی و تداوم حسابرسی پیشگیرانه در بخش عمومی بر اساس نظریهپردازی داده بنیاد. دوفصلنامه حسابداری دولتی، 9(2)، 254-229. 54. کردستانی، غلامرضا و نصیری، محمود. (1388). کارایی گزارشگری مالی و ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. حسابدار، 25(208 و 209)، 58-65. 55. کردستانی، غلامرضا، معنویمقدم، امیرهادی. (1396). بررسی مدیریت مالی نوین بخش عمومی: گذشته، حال و آینده. مطالعات حسابداری و حسابرسی، 3(23)، 117-30 56. معین، محمد، (1387)، فرهنگ فارسی معین، تهران، انتشارات فرهنگ نما. 57. مشکینی، نفیسه و کردستانی، غلامرضا، (1398). پیامدهای بهکارگیری رویکرد مدیریت مالی عمومی نوین. فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران. 11 (2)، 231-250. 58. محققی، محمدرضا؛ کرمی، غلامرضا؛ غلامی جمکرانی، رضا و رحیمیان، نظامالدین. (1401). بررسی شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر اثربخشی سیستم کنترلهای داخلی در مؤسسات و سازمانهای دولتی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 9(1)، 26-1. 59. مهرانی، ساسان؛ اکرمی، سید رحمت الله، خدابخشی، هادی و جباری، مهرداد. (1397). بازنگری در نقش ذیحسابان دستگاههای اجرایی در نظام بودجهریزی مبتنی بر عملکرد. حسابداری دولتی. 5(1)، 20-9. 60. مهدوی، غلامحسین و نمازی، نویدرضا. (1395). رتبهبندی سنجههای مؤثر بر وظایف و جایگاه واحد حسابرسی داخلی در دستگاههای اجرایی. حسابداری سلامت، 5(2)، 111-91 61. سایبانی، علیرضا و جعفری، زهرا. (1396). جایگاه نظارت مالی در قانون اساسی و بررسی آن در آرای شورای نگهبان. پژوهش ملل، 2 (17)، 87-71. 62. ملانیا، حمید؛ کامیابی، یحیی و خلیلپور، مهدی. (1401). طراحی مدل مضامین گزارهای تقویت کنترل داخلی در دانشگاههای علوم پزشکی تحت عنوان مدل تحلیل تفسیرگرایانه و ساختارمدارانه فراگیر دانش حسابرسی، 22(87)، 78-47. 63. نوری، محمد؛ آقامیری، نفیسه؛ اسفندیارپور و مهدیه، صابری، مریم. (1395). بررسی مشکلات نظارت مالی بر اجرای بودجه سالانه کشور. نخستین کنفرالس بینالمللی پارادایمهای نوین مدیریت-هوش تجاری و سازمانی. دانشگاه شهید بهشتی. 64. نوشآذر، محسن، حیدری، مهدی. (1400). چیستی و چرایی نظارت مالی و مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. مجله دانش حقوق مالیه، سال پنجم، شماره 15، بهار 1400. 65. ناصری، احمد، نیکاندیش، مسعود. (1395). تأثیر استقرار نظام جدید حسابداری و گزارشگری مالی بخش عمومی ایران بر قابلیت مسئولیت پاسخگویی عمومی. اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران. سال 1395. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد. 66. نخبه فلاح، افشین؛ کردستانی، غلامرضا و رحیمیان، نظامالدین. (1400). شکاف بین وضع موجود و سطح مطلوب گزارش حسابرسی عملکرد از دیدگاه حسابرسان بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 240-213. 67. اردشیری، حمید؛ کمالی، احسان؛ رستمی، امین و صفری گرایلی، مهدی. (1401). ارائه الگویی برای نظارت مالی هوشمند در نظام حسابداری و گزارشگری بخش عمومی. پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی، 11(21)، 243-209 68. اسلامزاده، امید؛ ایزدینیا، ناصر و فروغی، داریوش. (1397). تبیین مؤلفههای راهبری سازمانی در بخش عمومی. فصلنامه خطمشیگذاری عمومی در مدیریت 9(30)، 59-43 69. اسماعیلیکیا، غریبه. (1397). استقرار کمیته حسابرسی در بخش عمومی ایران: نگرش خبرگان، اعضای حرفه و دانشگاه. حسابداری دولتی، 4(2)، 134-115 70. الماسی، حسن؛ دهگان، محمود و حیدری، داریوش. (1395). بررسی تأثیر گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در اعمال نظارت بر عملکرد مالی دولت و اثربخشی بودجههای سالیانه. دانش حسابرسی. 16(63)، 61-35 71. امرایی، حافظ؛ آذر، عادل؛ اسماعیلزاده، علی و خسرویپور، نگار. (1399). عوامل مؤثر در کارایی نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجهریزی مبتنی بر عملکرد با رویکرد فراترکیب. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 10(37)، 335-297 72. امیدوار، مریم؛ وکیلیفرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). ارائه مدلی از کیفیت حسابرسی بخش عمومی بر اساس روش تحلیل تم. دانش حسابرسی، 20(81)، 355-317 73. امرایی، حافظ و آذر، عادل. (1400). ارائه الگوی مؤثر نظارت مالی و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجهریزی بر مبنای عملکرد. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 3(40)، 86-53 74. امیدوار، مریم؛ وکیلیفرد، حمیدرضا و عابدینی، بیژن. (1399). طراحی مدل تفسیرگرایانه/ساختارمندانه اثربخشترین علل کیفیت حسابرسی بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 7(1)، 176-151 75. باباجانی، جعفر؛ تقوی فرد، محمد تقی و قنبریان، رضا. (1401). الگویی برای نظارت مالی در شهرداریهای کلانشهرهای ایران. مجله بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 29(1). 58-26 76. باباجانی، جعفر. (1390). بررسی تطبیقی فراز و فرود ایفا و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی مالی از طریق گزارشگری مالی دولتی در سده گذشته. فصلنامه دانش حسابرسی،11(44)، 72-37. 77. باباجانی، جعفر؛ آذر، عادل؛ معیری، مرتضی. (1392). عوامل و محرکهای تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی،11(37)، 1-37. 78. باباجانی، جعفر و خنکا، عبدالخالق. (1391). ضرورت تشکیل کمیته حسابرسی و استقرار واحد حسابرسی داخلی در شهرداریهای کلانشهرها برای ارتقاء سطح مسئولیت پاسخگویی. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 10(33)، 39-72 79. باباجانی، جعفر؛ برزیده، فرخ و محمدرضاخانی، وحید. (1402). بررسی ارائه الگویی برای استقرار حسابرسی داخلی در دستگاههای دولتی بخش عمومی ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 20(77)، 35-1 80. باباجانی، جعفر و قنبریان، رضا. (1401). بررسی اثربخشی کمیته حسابرسی در نظام نظارت مالی و عملکردی شهرداریهای کلانشهرهای ایران. دانش حسابرسی، 22(88). 31-5 81. باباجانی، جعفر؛ شکرخواه، جواد و ابراهیمپور، شهرام. (1397). الگویی برای پیادهسازی استانداردهای حسابداری مصوب سازمان حسابرسی در نهادهای بخش عمومی جمهوری اسلامی ایران. پژوهشهای حسابداری مالی، 10(4)، 1-20 82. باباجانی، جعفر و دوست جباریان، جواد. (1399). ارزیابی وضع موجود عوامل مؤثر بر استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. حسابداری دولتی، 6(2)، 150-137 83. باباجانی، جعفر؛ قربانیزاده، وجه اله و ایمانزاده، پیمان. (1398). الگویی برای استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 19(76)، 58-39 84. بدیعی، حسین؛ دهقان دهنوی، حسن و اعرابی، مهران. (1394). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پیادهسازی نظام بودجهریزی عملیاتی با استفاده از مدل الماس و تجزیهوتحلیل سلسلهمراتبی فازی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 1(2)، 40-31 85. باباجانی، جعفر. (1399). الگویی برای تدوین مبانی قانونی نظام نظارت و حسابرسی مستقل در بخش عمومی ایران. دانش حسابرسی، 20(79)، 30-5 86. برزوزاده، محسن؛ مرادی، محمد و نرگسیان، عباس. (1400). طراحی چارچوبی برای بهبود مدیریت منابع مالی خزانهداری کل کشور. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 28-9 87. براتی، روشنک؛ محمدی ملقرنی، عطااله و نوروش، ایرج. (1401). ارائه مدلی جهت حسابرسی عملکرد (مورد مطالعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران). دانش حسابداری مالی، 9(1)، 159-133 88. بهبهانینیا، پریسا سادات و غلامنژاد، سودابه. (1400). بررسی اثر حسابرسی داخلی مؤثر و پیادهسازی استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر کیفیت گزارشگری مالی در بخش عمومی (مطالعه موردی وزارت اقتصاد و امور دارایی). حسابداری و منافع اجتماعی، 11(3)، 48-31 89. پورغفار، جواد؛ محمدزاده سالطه، حیدر؛ زینالی، مهدی و مهرانی، ساسان. (1401). الگوی بودجهریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد گزارشگری مالی بهنگام در بخش عمومی ایران. 0، 8(2)، 36-21 90. پورعلی، محمدرضا و کاکوان سعیده. (1393). الزامات استقرار بودجهریزی عملیاتی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل). دانش حسابرسی، 14(57)، 217-191 91. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1402). ویژگیهای فردی، چالشها، تنگناهای اخلاقی و انگیزشی نظارت مالی ذیحسابان. اخلاق در علوم و فناوری، 18(2)، 171-164 92. جمشیدی، طیبه و سلیمانی امیری، غلامرضا. (1402). شناسایی عوامل مؤثر بودجهریزی عملیاتی در بخش عمومی با استفاده از نظریه داده بنیاد چندوجهی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 18(2)، 82-69 93. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد؛ فغانی، مهدی و دهقان، محمدحسین (1400). نظارت مالی ذیحسابان دستگاههای اجرایی کشور و اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی: بررسی چالشهای مرتبط. حسابداری و بودجهریزی بخش عمومی، 2(4)، 23-1 94. جانی، مهدی؛ پیفه، احمد و فغانی، مهدی. (1400). مطالعه و بررسی چالشها و تنگناهای سیاسی و قانونی نظارت مالی ذیحسابان دستگاههای اجرایی کشور با رویکرد اجرای مطلوب نظام حسابداری بخش عمومی. دانش حسابرسی، 21(84)، 208-181 95. جوادیان، رضا و اشرفی، امیر. (1398). شناسایی موانع پیادهسازی استقرار بودجهریزی عملیاتی در ناجا. توسعه سازمان پلیس، 16(68)، 30-11 96. حاجی حسینی، داود،, حسنی، محمد، پورزمانی، زهرا و متین فرد، مهران (1403). الگویی برای نظارت مالی بر بودجه بخش عمومی کشور با رویکرد نظارت درونی. مدیریت پویا و تحلیل کسب و کار، 4(1)، 128-145. doi: 10.22034/dmbaj.2024.2048678.1216 97. قنبری، محمدرضا؛ فلاح شمس، میرفیض؛ معدنچیزاج، مهدی و کیقبادی، امیررضا. (1400)، الگوی مناسب نظارت مالی دیوان محاسبات کشور بر دستگاههای اجرایی جمهوری اسلامی ایران. دانش حسابرسی، 21(84)، 442-469. 98. حضوری، محمدجواد؛ گرد، عزیز و گلدوست، مجید. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر بروز نارسایی در سیستمهای کنترل مالی دستگاههای اجرایی. دانش حسابرسی 15(59)، 41-19 99. رضایی، مهدی. (1397). بررسی موانع پیشرفت حسابداری بخش عمومی در ایران از دیدگاه دانشگاهیان. مجله تحقیقات حسابداری و حسابرسی، تابستان 1397، 2(38)، 94-81. 100. رحمانی، علی؛ ملانظری، مهناز؛ فعال قیومی، علی؛ محمودخانی، مهناز؛ بهبهانینیا، پریسا سادات؛ پارسایی، مونا؛ قدیریان آرانی، محمدحسین و خدیور، آمنه (1401). طراحی مدل بلوغ مدیریت مالی و حسابداری واحدهای گزارشگر بخش عمومی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 29(2)، 287- 310. 101. رحمان سرشت، حسین و موسوی کاشی، زهره. (1394). مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستانهای دولتی). چشمانداز مدیریت دولتی، 24، 59-76. 102. رحمتی اصل، مهین و کردستانی، غلامرضا. (1401). بررسی راهکارهای توسعه نظارت مالی و عملیاتی پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور. مدیریت دولتی، 14(2)، 257-282 103. رحمتی، وجیهه و پورزمانی، زهرا. (1400). عارضهیابی حسابداری تعهدی در بخش عمومی ایران ازنظر محتوا، زمینه و ساختار. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 13(50)، 117-83 104. رحمانی، علی و قشقایی، فاطمه. (1393). ضرورتهای استقرار واحد حسابرسی داخلی در دانشگاههای دولتی ایران. حسابداری سلامت، 3(2)، 62-41 105. روضهای، منصور. (1399). ارائه الگوی مطلوب حسابرسی و نظارت مالی در ناجا. نظارت و بازرسی ناجا. 14(51)، 55-33 106. زارعی، محمدحسین و فاضلینژاد. (1395). الزامات حقوقی تحقق حسابرسی عملکرد در دیوان محاسبات کشور. دانش حسابرسی، 16(63)، 269-289 107. ستوده، رضا؛ فغانی، مهدی و پیفه، احمد. (1399). بررسی توانایی دیوان محاسبات کشور از دیدگاه پاسخگویی مالی به استفادهکنندگان. دانش حسابرسی، 20(80)، 50-84. 108. صفدریان، نیره و ضیایی بیدگلی، محمد تقی. (1393). عوامل اثرگذار در اجرای ماده (90) قانون محاسبات عمومی کشور. مجله اقتصادی، 14(11،12)، 124-109. 109. ضرونی، داریوش و جلالیان، عسگر. (1397). الگوی مطلوب نظارت مالی دیوان محاسبات. مجله دانش حقوق مالیه، تابستان 97، 4(1)؛ 39-50. 110. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1400). شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای فرهنگی تأثیرگذار بر کنترلهای داخلی در سازمانهای غیرانتفاعی بخش عمومی کشور. دانش حسابرسی، 21(83)، 194-166 111. طریقی، علی؛ آزادی، کیهان و خردیار، سینا. (1399). الگوی فرهنگ سازمانی مؤثر بر کنترلهای داخلی سازمانهای غیرانتفاعی بخش عمومی ایران با رویکرد تئوری داده بنیاد دانش حسابرسی، 20(80)، 314-281 112. عزیزی، صدیقه. (1402). طراحی سازوکارهای رفع موانع و محدودیتهای اجرایی شدن استانداردهای حسابداری بخش عمومی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 30(1)، 54-28 113. عرب مازار یزدی، محمد و مرادی، امیر. (1399). فرصتها و چالشهای کاربرد کلان دادهها در سیستم اطلاعاتی حسابداری بخش عمومی از منظر پاسخگویی عمومی. دانش حسابرسی، 20(79)، 122-95. 114. فاضلینژاد، جواد و شفیعی سردشت، جعفر. (1400). آسیبشناسی نقش دیوان محاسبات کشور در تحقق پاسخگویی و حاکمیت قانون. دانش حقوق عمومی، 10(33)، 56-33. 115. فروغی، عارف؛ رحیمی، علیرضا و شهابالدینی، فاطمه. (1401). محیط کنترلی و حسابرسی بخش عمومی. پژوهشهای حسابرسی حرفهای، 2(7)، 164-136. 116. کامیابی، یحیی؛ ملکیان، اسفندیار، ملکیان و خانلاری، مرتضی. (1397). تبیین مؤلفههای حسابرسی عملکرد در بخش عمومی ایران با تأکید بر عملکرد زیستمحیطی و اجتماعی. دانش حسابرسی، 18(71)، 76-57 117. کریمی، محمدعلی؛ کردستانی، غلامرضا و بیگلر، کیومرث. (1402). شناسایی فرصتهای بهبود در نظام مدیریت مالی عمومی. دانش حسابداری مالی، 10(1)، 96-61. 118. کردستانی، غلامرضا. (1398). مدیریت مالی عمومی: شناسایی و ارزیابی چالشهای نظام بودجهریزی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 6(11)، 80-61. 119. کشاورز، فرزاد؛ برزگر، بهرام و قاسمی، مصطفی. (1402). ارائه مدلی کاربردی جهت توانمندسازی و تداوم حسابرسی پیشگیرانه در بخش عمومی بر اساس نظریهپردازی داده بنیاد. دوفصلنامه حسابداری دولتی، 9(2)، 254-229. 120. کردستانی، غلامرضا و نصیری، محمود. (1388). کارایی گزارشگری مالی و ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. حسابدار، 25(208 و 209)، 58-65. 121. کردستانی، غلامرضا، معنویمقدم، امیرهادی. (1396). بررسی مدیریت مالی نوین بخش عمومی: گذشته، حال و آینده. مطالعات حسابداری و حسابرسی، 3(23)، 117-30 122. معین، محمد، (1387)، فرهنگ فارسی معین، تهران، انتشارات فرهنگ نما. 123. مشکینی، نفیسه و کردستانی، غلامرضا، (1398). پیامدهای بهکارگیری رویکرد مدیریت مالی عمومی نوین. فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران. 11 (2)، 231-250. 124. محققی، محمدرضا؛ کرمی، غلامرضا؛ غلامی جمکرانی، رضا و رحیمیان، نظامالدین. (1401). بررسی شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر اثربخشی سیستم کنترلهای داخلی در مؤسسات و سازمانهای دولتی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 9(1)، 26-1. 125. مهرانی، ساسان؛ اکرمی، سید رحمت الله، خدابخشی، هادی و جباری، مهرداد. (1397). بازنگری در نقش ذیحسابان دستگاههای اجرایی در نظام بودجهریزی مبتنی بر عملکرد. حسابداری دولتی. 5(1)، 20-9. 126. مهدوی، غلامحسین و نمازی، نویدرضا. (1395). رتبهبندی سنجههای مؤثر بر وظایف و جایگاه واحد حسابرسی داخلی در دستگاههای اجرایی. حسابداری سلامت، 5(2)، 111-91 127. سایبانی، علیرضا و جعفری، زهرا. (1396). جایگاه نظارت مالی در قانون اساسی و بررسی آن در آرای شورای نگهبان. پژوهش ملل، 2 (17)، 87-71. 128. ملانیا، حمید؛ کامیابی، یحیی و خلیلپور، مهدی. (1401). طراحی مدل مضامین گزارهای تقویت کنترل داخلی در دانشگاههای علوم پزشکی تحت عنوان مدل تحلیل تفسیرگرایانه و ساختارمدارانه فراگیر دانش حسابرسی، 22(87)، 78-47. 129. نوری، محمد؛ آقامیری، نفیسه؛ اسفندیارپور و مهدیه، صابری، مریم. (1395). بررسی مشکلات نظارت مالی بر اجرای بودجه سالانه کشور. نخستین کنفرالس بینالمللی پارادایمهای نوین مدیریت-هوش تجاری و سازمانی. دانشگاه شهید بهشتی. 130. نوشآذر، محسن، حیدری، مهدی. (1400). چیستی و چرایی نظارت مالی و مسئولیت پاسخگویی در بخش عمومی. مجله دانش حقوق مالیه، سال پنجم، شماره 15، بهار 1400. 131. ناصری، احمد، نیکاندیش، مسعود. (1395). تأثیر استقرار نظام جدید حسابداری و گزارشگری مالی بخش عمومی ایران بر قابلیت مسئولیت پاسخگویی عمومی. اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران. سال 1395. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد. 132. نخبه فلاح، افشین؛ کردستانی، غلامرضا و رحیمیان، نظامالدین. (1400). شکاف بین وضع موجود و سطح مطلوب گزارش حسابرسی عملکرد از دیدگاه حسابرسان بخش عمومی. دو فصلنامه حسابداری دولتی، 8(1)، 240-213. 133. Alqudah, H., Amran, N.A., Hassan, H., Lutfi, A., Alessa, N., alrawad, M., & Almaiah, M.A. (2023). Examining the critical factors of internal audit effectiveness from internal auditors' perspective: Moderating role of extrinsic rewards. Heliyon, 9(2023), 1-17. [ DOI:10.1016/j.heliyon.2023.e20497] [ PMID] [ ] 134. Aleksovska, M. (2021). Accountable for What? The Effect of Accountability Standard Specification on Decision-Making Behavior in the Public Sector. Public Performance & Management Review, 1-28. DOI: 10.1080/15309576.2021.1900880 [ DOI:10.1080/15309576.2021.1900880] 135. Alzeban, A., & Gwilliam, D. (2014). Factors Affecting the Internal Audit Effectiveness: A survey of the Saudi Public Sector. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, 1-39. dx.doi.org/doi:10.1016/j.intaccaudtax.2014.06.001 [ DOI:10.1016/j.intaccaudtax.2014.06.001] 136. Abu Bakar, N.B., & a Ismail, S. (2011). Financial Management Accountability Index (FMAI) in the Malaysian public sector: a way forward. International Review of Administrative Sciences, 77(1), 159-190. [ DOI:10.1177/0020852310390281] 137. Al-Mohammadi, Y.A., & Naji, A.F. (2022). ACTIVATING THE AUDIT COMMITTEES IN GOVERNMENT UNITS AND THEIR IMPACT ON THE QUALITY OF PROFESSIONAL PERFORMANCE OF THE FEDERAL FINANCIAL SUPERVISION BUREAU. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, 26(1), 1-14. 138. Ajao، Owolabi Sunday& Aremu، Odunlade Olajire & Ufuoma، Izang Julia. (2022). Government Integrated Financial Management Information System and Fraud Prevention in Nigeria. Journal of Finance and Accounting, 2022; 10(3): 151-159. doi: 10.11648/j.jfa.20221003.11. [ DOI:10.11648/j.jfa.20221003.11] 139. Almagrashi, A., Mujalli, A., Khan, T., & Attia, O. (2023). Factors determining internal auditors' behavioral intention to use computer-assisted auditing techniques: an extension of the UTAUT model and an empirical study. Future Business Journal, 9(74), 1-19. [ DOI:10.1186/s43093-023-00231-2] 140. Bonsu, A.B., Appiah, K.O., Gyimah, P., & Owusu-Afriyie, R. Public sector accountability: do leadership practices, integrity and internal control systems matter?. IIM Ranchi journal of management studies, 2(1), 4-15. [ DOI:10.1108/IRJMS-02-2022-0010] 141. Caruana, J., & Kowalczyk,M. (2020). The Quest for Audit Quality in the Public Sector. Accounting in Europe, 1-25. DOI: 10.1080/17449480.2020.1757731 [ DOI:10.1080/17449480.2020.1757731] 142. Christopher, J. (2012). The adoption of internal audit as a governance control mechanism in Australian public universities - views from the CEOs. Journal of Higher Education Policy and Management, 34(5), 529-541. [ DOI:10.1080/1360080X.2012.716001] 143. Christopher, J. (2014). Internal audit: Does it enhance governance in the Australian public university sector?. Educational Management Administration & Leadership, 1-18. DOI: 10.1177/1741143214543206. [ DOI:10.1177/1741143214543206] 144. DEMERA, G., & YEMER, M. (2018). DETERMINANTS OF BUDGET CONTROL IN ETHIOPIAN PUBLIC ORGANIZATION (THE CASE OF BENISHANGUL GUMUZ REGIONAL STATE). Emperor International Journal of Finance and Management Research [EIJFMR], 1-19. 145. Dzomira, S. (2020). Corporate Governance and Performance of Audit Committee and Internal Audit Functions in an Emerging Economy's Public Sector. Indian Journal of Corporate Governance, 13(1), 85-98. [ DOI:10.1177/0974686220923789] 146. Dabbicco, G., & Mattei, G. (2020). The reconciliation of budgeting with financial reporting: A comparative study of Italy and the UK. Public Money & Management, 1-11. DOI: 10.1080/09540962.2019.1708059 [ DOI:10.1080/09540962.2019.1708059] 147. F. Speklé, R., & H.M. Verbeeten, F. (2013). The use of performance measurement systems in the public sector: Effects on performance. Management Accounting Research, 1-16. dx.doi.org/10.1016/j.mar.2013.07.004. 148. Ferry, L., Zakaria, Z., Zakaria, Z., & Slack, R. (2017). Watchdogs, helpers or protectors? - Internal auditing in Malaysian Local Government. Accounting Forum, 1-15. dx.doi.org/10.1016/j.accfor.2017.10.001 [ DOI:10.1016/j.accfor.2017.10.001] 149. Gamage, P. (2016). New development: Leveraging 'big data' analytics in the public sector. Public Money & Management, 36(5), 385-390. [ DOI:10.1080/09540962.2016.1194087] 150. Grossi, G., C. Hay. D., Kuruppu, C., & Neely, D. (2023). Changing the boundaries of public sector auditing. Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 35(6), 140-153. [ DOI:10.1108/JPBAFM-12-2023-202] 151. Garcia-Sanchez، I.M. & Beatriz-Cuadrado، B. (2016). New Public Financial Management. Springer International Publishing Switzerland، 1-18. DOI: [ DOI:10.1007/978-3-319-31816-5_2323-1] 153. Grimmelikhuijsen، S.G.، Weske، U.، Bouwman، R. & Tummers، L. (2017). Public Sector Transparency". In: O. James، S. Jilke and G. Van Ryzin (eds.) Experiments in Public Management Research. Challenges and Contributions (pp. 291-312). Cambridge University Press [ DOI:10.1017/9781316676912.014] 154. Hay, D., & J. Cordery, C. (2020). Evidence about the value of financial statement audit in the public sector. Public Money & Management, 1-12. DOI: 10.1080/09540962.2020.1729532. [ DOI:10.1080/09540962.2020.1729532] 155. Johansson, T., & Siverbo, S. (2014). The appropriateness of tight budget control in public sector organizations facing budget turbulence. Management Accounting Research, 1-13. dx.doi.org/10.1016/j.mar.2014.04.001. [ DOI:10.1016/j.mar.2014.04.001] 156. Lee, S-C., Su, J-M., Tsai, S-B., Lu, T-L., & Dong, W. (2016). A comprehensive survey of government auditors' self‑efficacy and professional development for improving audit quality. SpringerPlus, 5(1263), 1-25. [ DOI:10.1186/s40064-016-2903-0] [ PMID] [ ] 157. Muthaher, O. (2019). GOVERNMENT ACCOUNTING STANDARD, HUMAN CAPACITY, INTERNAL CONTROL SYSTEM AND FINANCIAL SUPERVISION AS A QUALITY ANALYSIS OF GOVERNMENT FINANCIAL STATEMENTS. Jurnal Ilmiah Ekonomi, 14(1), 186-200. [ DOI:10.34152/fe.14.1.186-200] 158. Motubatse, N., Barac, K., & Odendaal, E. (2015). Perceived challenges faced by the internal audit function in the South African public sector: A case study of The National Treasury. African Journal of Science, Technology, Innovation and Development, 7(6), 401-407. [ DOI:10.1080/20421338.2015.1096510] 159. Natalizi, D. (2020). Public sector accounting contexts in the EPSAS change: a comparative study of Italy and Sweden. International Review of Administrative Sciences, 0(0), 1-20. [ DOI:10.1177/0020852319894680] 160. OECD (2017), OECD Budget Transparency Toolkit: Practical Steps for Supporting Openness, Integrity and Accountability in Public Financial Management, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264282070-en [ DOI:10.1787/9789264282070-en] 161. Purnamasari P، Amran NA and Hartanto R. Modelling computer assisted audit techniques (CAATs) in enhancing the Indonesian public sector [version 1; peer review: awaiting peer review] F1000Research 2022، 11:559 [ DOI:10.12688/f1000research.121674.1] [ PMID] [ ] 163. Phetphrairin، U. & Judy، O. (2011). Accounting Change Model for the Public Sector: Adapting Luder's Model for Developing Countries. International Review of Business Research Papers، (1)7، 364-380. 164. Roje, G., & Redmayne, N.B. (2020). On the management and financial reporting for state assets-a comparative analysis between Croatia and New Zealand. Public Money & Management, 1-9. DOI: 10.1080/09540962.2020.1723261 [ DOI:10.1080/09540962.2020.1723261] 165. Sandelowski, M. Barroso, J., (2007), "Handbook for Synthesizing Qualitative Research", New York: Springer 166. Sandelowski, M., (1995), "Focus on Qualitative Methods Sample Size in Qualitative Research", Research in Nursing & Health. 18, PP. 179-183. [ DOI:10.1002/nur.4770180211] [ PMID] 167. Singh, S.N. (2021). Budgetary Management and Control of Finance and Economic Cooperation Organization in Mettu Woreda of Ilu Ababor Zone: An Assessment. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(4), 106-127. [ DOI:10.21272/fmir.5(4).106-127.2021] 168. Sheba, R., & Agusti, K.D.R. (2018). THE EFFECT OF BUDGETARY GOAL CHARACTERISTICS ON THE EFFECTIVENESS OF BUDGET CONTROL: WITH KNOWLEDGE OF BUDGETARY AGENCY - DPRD ABOUT BUDGET AS MODERATING VARIABLE (EMPIRICAL STUDY AT REGENCY / MUNICIPALITY OF RIAU. JURNAL EKONOMI, 26(1), 76-93. 169. Tong, A. Sainsbury, P. Craig, J., (2007), "Consolidated Criteria for Reporting Qualitative Research (COREQ a 32-item Checklist for Interviews and Focus Groups", The International Journal for Quality in Health Care, Vol. 19, PP. 349- 357. [ DOI:10.1093/intqhc/mzm042] [ PMID] 170. Tamaela, E.Y., Pattiasina, V., B. Dasinapa, M., Marani, Y., & Duri, J.A. (2020). Regional Financial Monitoring Models With Community Participation And Public Policy Transparency As Moderators. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(2), 4223-4232. [ DOI:10.37200/IJPR/V24I2/PR200745] 171. Towett, S.M., Naibei, I., & Rop, W. (2019). Effect of Financial Control Mechanisms on Performance of Income Generating Units in Selected Public Universities in Kenya. International Journal of Current Aspects, 3(5). 286-304. [ DOI:10.35942/ijcab.v3iV.66] 172. Volodina, T., Grossi, G., & Vakulenko, V. (2023). The changing roles of internal auditors in the Ukrainian central government. Journal of Accounting & Organizational Change, 19(6), 1-23. [ DOI:10.1108/JAOC-04-2021-0057] 173. Wynne، A. (2003). Do Private Sector Financial Statements provide a suitable model for public Sector Accounts? Paper presented at the European group of public Administration. Oeiras Portugal Conference "public Law and Modernizing the state، PP. 6-25. 174. Sarker، Abu Elias & Hassan، Mostafa،(2010)، "Civic Engagement And Public Accountability: An Analysis with Particular Reference to Developing Countries"، 14th Annual IRSPM Conference At The University Of Bern، April 7 - 9، Switzerland
|