1. بهرامی، جاوید، سادات آقایان، بهنوش، جهانگرد، اسفندیار (1397). بررسی رفتار تورم اقلام قابل مبادله و غیرقابل مبادله(رویکرد تعادل عمومی تصادفی پویا). مدلسازی اقتصادی، 12(3) (پیاپی 43)، 25-50. 2. توکلیان، حسین، صیامی عراقی، ابراهیم (1399). تعیین قاعده مالی برای دولت در اقتصاد ایران با استفاده از رویکرد الگوی تعادل عمومی پویای تصادفی، فصلنامه مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، 39-1، 9(35). 3. توکلیان، حسین، کمیجانی، اکبر (1391). سیاستگذاری پولی تحت سلطۀ مالی و تورم هدف ضمنی در قالب یک مدل تعادل عمومی پویای تصادفی برای اقتصاد ایران. تحقیقات مدلسازی اقتصادی. ۳ (۸) :۸۷-۱۱۷. 4. فلاحتی، علی، حیدریان، مریم (1397). بررسی اثرات آستانهای سرمایهگذاری دولتی و بدهی عمومی در یک مدل رشد اقتصادی برای استانهای ایران؛ با استفاده از مدل رگرسیون انتقال ملایم پانلی(PSTR)، رشد و توسعه اقتصادی، سال 9، شماره 33. 5. منتظری شورکچالی، جلال (1398). آزمون وجود منحنی لافر بدهی در اقتصاد ایران: شواهدی از الگوی رگرسیون انتقال ملایم، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، دوره 9. 6. آرمن، سید عزیز، صلاح منش، احمد، شالیاری، فرزانه (1399). بررسی آستانهای بدهی عمومی بر رشد اقتصادی با استفاده از مدل رگرسیون آستانهای: شواهد از کشورهای منتخب، برنامهریزی و بودجه، سال 25، شماره 1. 7. عرب مازار، علیاکبر، چالاک، فرشته (1389). تحلیل پویای اثر مخارج دولت بر رشد اقتصادی در ایران، مجله تحقیقات اقتصادی، 219-235، 4(2). 8. سلمانی، ی، یاوری، ک، سحابی، ب، اصغرپور، ح. (2016). اثرات کوتاهمدت و بلندمدت بدهیهای دولت بر رشد اقتصادی در ایران. فصلنامه مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، 5(18)، 81-107. 9. خدایی، مهدی، جعفری، محمد، فتاحی، شهرام (1397). بررسی اثرات سیاستهای مالی بر رشد اقتصادی در اقتصاد ایران: مدلهای حالت- فضا؛ فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی؛ شماره 95. 10. خیابانی، ناصر، امیری، حسین (1393). جایگاه سیاستهای پولی و مالی ایران با تأکید بر بخش نفت با استفاده از مدلهای DSGE، پژوهشنامه اقتصاد. 14(54): 133-173. 11. خیابانی، ناصر، کریمی پتانلار، سعید، موتمنی، مانی(1391). بررسی پایداری مالی دولت ایران با روش همجمعی چندجانبه. فصلنامه برنامهریزی و بودجه. 12. دلانگیزان، سهراب، خزیر، اسماعیل (1399)، مطالعه اثرات شوکهای سیاست مالی بر رشد اقتصادی ایران در دوره زمانی1338-1388، مجله راهبرد اقتصادی، 3-67، )1(3). 13. درازن، آلن (1390) اقتصاد سیاسی اقتصاد کلان، ترجمه جعفر خیرخواهان، مؤسسـه عـالی آموزش و پژوهش در مدیریت و برنامهریزی درسی. 14. زارعی، ژاله (1389). ارزیابی پایداری مالی در اقتصاد ایران تازههای اقتصاد، شماره 130، 86-56. 15. زمانی، رضا، مسعود، مجیدی (1400). تحلیل مقدار بهینه و شرایط آستانهای بدهیهای دولت در ایران، فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال 11، شماره 43. 16. صیادی، محمد، دانش جعفری، داوود، بهرامی، جاوید، رافعی، میثم (1394). ارائه چارچوبی برای استفاده بهینه از درآمدهای نفتی در ایران، رویکرد تعادل عمومی تصادفی پویا، برنامهریزی و بودجه، 20(2)، 21-58. 17. عرب مازار، علیاکبر چالاک، فرشته (1389). تحلیل پویای اثر مخارج دولت بر رشد اقتصادی در ایران، مجله تحقیقات اقتصادی، 219-239، 45(2). 18. فتاحی، شهرام، حیدری دیزگرانی، علی، عسکری، الناز (1393). بررسی پایداری بدهی دولت در اقتصاد ایران. فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی، سال دوم، شماره 6، تابستان 1393، 86-67. 19. کریمی پتانالار،سعید؛جعفری صمیمی، احمد و لعل خضری، حمید(1937). اثرات سیاست تحکیم مالی بر متغیرهای مهم اقتصاد کلان ایران با تأکید بر رشد تولید: رویکردFAVAR، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال 9، شماره 33. 20. کمیجانی، اکبر، نظری، روح الله (1388). تأثیر اندازه دولت بر رشد اقتصادی در ایران، پژوهشهای اقتصادی، شماره 3. 21. متوسلی، محمود، ابراهیمی، ایلناز، شاهمرادی، اصغر، کمیجانی، اکبر (1389). طراحی یک مدل تعادل عمومی پویای تصادفی نیوکینزی برای اقتصاد ایران به عنوان یک کشور صادرکننده نفت، پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)،4(10)، ۸۷-۱۱۶. 22. مصطفوی ثانی، علی(1399). نگاهی به کسری حقیقی تراز عملیاتی بودجه1400، روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 5078. 23. موسوی نیک، سید هادی، باقری پرمهر، شعله (1398). ساخت سری زمانی بدهی دولت و برآورد نسبت بهینه بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی و فضای مالی در اقتصاد ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصاد (رشد و توسعه پایدار)، سال 19، شماره 1. 24. نسرین دوست، طیبه، امامی، کریم، حسینی، سید شمسالدین، پیکارجو، کامبیز (1400). در چه شرایطی بدهی دولتی اثر برونرانی بر سرمایهگذاری خصوصی در ایران دارد؟ رهیافت مدل تعادل عمومی پویای تصادفی، اقتصاد مالی، سال 15، شماره 54. 25. پورکاظمی، محمدحسین (1393). بهینهسازی پویا، کنترل بهینه و کاربردهای آن. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی تهران. 26. Afonso, A. & Alves, J. R. (2014). The Role of Government Debt in Economic Growth. WP16/DE/UECE, 1-45. [ DOI:10.2139/ssrn.2468805] 27. Afonso, A., & Leal, F. S. (2022). Fiscal episodes in the economic and monetary :union:: Elasticities and non-Keynesian effects. International Journal of Finance & Economics, 27(1), 571-593. [ DOI:10.1002/ijfe.2169] 28. Alesina, A., C. Favero, and F. Giavazzi (2019). Austerity When It Works and When It Doesn't. Princeton University Press. [ DOI:10.2307/j.ctvc77f4b] [ ] 29. Alesina, A. and S. Ardagna (1998), Tales of fiscal adjustment, Economic Policy, No 27. [ DOI:10.1111/1468-0327.00039] 30. Alesina A. and R. Perotti (1995a), Fiscal expansions and adjustments in OECD countries, Economic Policy, No 21. [ DOI:10.3386/w5214] 31. Alesina A. and R. Perotti (1995b), Fiscal expansions and fiscal adjustments in OECD countries, NBER, WP No 5214. [ DOI:10.3386/w5214] 32. Alesina A. and R. Perotti (1996), Fiscal adjustments in OECD countries: composition and macroeconomics effects, NBER, WP No 5730. [ DOI:10.3386/w5730] 33. Alesina, A., S. Ardagna, R. Perotti and F. Schiantarelli (1999), Fiscal policy, profits and investment, NBER, WP No 7207. Also in: American Economic Review, vol. 92, No 3, 2002. [ DOI:10.1257/00028280260136255] 34. Alesina, A. and R. Perotti (1997). Fiscal adjustments in OECD countries: Composition and macroeconomic effects. IMF Staff Papers 44, 210-248. [ DOI:10.2307/3867543] 35. Antonio Fatás, Lawrence H. Summers(2018), The permanent effects of fiscal consolidations, Journal of International Economics, Volume 112. [ DOI:10.1016/j.jinteco.2017.11.007] 36. Angello, L., Castro, V., Tovar Jalles, J., Sousa, R.M., (2014), Fiscal adjustments, labour market flexibility and unemployment. Economics Letters. [ DOI:10.1016/j.econlet.2014.05.029] 37. Ardagna S. (2004), Fiscal stabilizations: when do they work and why?, European Economic Review 48. [ DOI:10.1016/j.euroecorev.2003.09.010] 38. Arizala, F., Gonzalez-Garcia, J., Tsangarides, C. G. and Yenice, M. (2017). The Impact of Fiscal Consolidations on Growth in Sub-Saharan Africa. International Monetary Fund Working Paper WP/17/281. [ DOI:10.5089/9781484333112.001] 39. Bertola G. and A. Drazen (1993), Trigger points and budget cuts: explaining the effects of fiscal austerity, American Economic Review, vol. 83, No 1. 40. Blanchard O, DellAriccia G, Mauro P (2010) Rethinking macroeconomic policy. J Money Credit Bank 42(s1):199-215. [ DOI:10.1111/j.1538-4616.2010.00334.x] 41. Caselli P. and R. Rinaldi (1999), La politica fiscale nei paesi dell':union:e Europea negli anni novanta, Banca d'Italia, Temi di discussione, No 334. 42. Dassios IK, Zimbidis AA, Kontzalis CP (2014) The delay effect in a stochastic multiplier-accelerator model. J Econ Struct. [ DOI:10.1186/s40008-014-0007-y] 43. DeLong, J.B. and Summers, L.H. (2012), 'Fiscal policy in a depressed economy', Brookings Papers on Economic Activity 2012. [ DOI:10.1353/eca.2012.0000] 44. Fernando J. Cardim de Carvalho (2017). Arguments for austerity, old and new: the British Treasury in the 1920s and the Bundesfinanzministerium in the 2010s European Journal of Economics and Economic Policies: Intervention, Vol. 15 No. 3, [ DOI:10.4337/ejeep.2017.0028] 45. Frisch R (1933) Propagation problems and impulse problems in dynamic economics. In: Economic Essays in Honour of Gustav Cassel. George Allen and Unwin, Londo. 46. Furth S (2013) High debt is a real drag. Herit Found Issue Brief 3859:1-3. 47. Giavazzi, F. and M. Pagano (1990). Can severe fiscal contractions be expansionary? Tales of two small European countries. In NBER Macroeconomics Annual 1990, Volume 5, pp. 75-122. National Bureau of Economic Research.
https://doi.org/10.1086/654131 [ DOI:10.3386/w3372] 48. Giavazzi, F., T. Jappelli and M. Pagano (1999), Searching for non-Keynesian effects of fiscal policy, CSEF, Centro Studi in Economia e Finanza, WP No 16, Università di Salerno, Italia. [ DOI:10.2139/ssrn.133335] 49. Giudice G., A. Turrini and J. in't Veld (2003), Can Fiscal consolidation be expansionary in the EU? Ex-post evidence and ex-ante analysis, European Economy, Economic Papers, No 195. 50. Georgantas, G., Kasselaki, M., & Tagkalakis, A. (2023). Τhe effects of fiscal consolidation in OECD countries. Economic Modelling, 118, 106099. [ DOI:10.1016/j.econmod.2022.106099] 51. Goodwin RM (1951) The nonlinear accelerator and the persistence of business cycles. Econometrica 19(1):1-17. [ DOI:10.2307/1907905] 52. Hemming, R., S. Mahfouz, and A. Schimmelpfenning (2002), Fiscal policy and economic activity during recessions in advanced economies, IMF, WP/02/87. [ DOI:10.5089/9781451851038.001] 53. Hicks JR (1950) A contribution to the theory of the trade cycle. The Clarendon Press, Oxford. 54. Hjelm, G. (2002). Is private consumption growth higher (lower) during periods of fiscal contractions (expansions)?. Journal of Macroeconomics, 24(1), 17-39. [ DOI:10.1016/S0164-0704(02)00013-7] 55. Hommes CH (1993) Periodic, almost periodic and chaotic behaviour in hicks' non-linear trade cycle model. Econ Lett.41(4):391-397. [ DOI:10.1016/0165-1765(93)90211-T] 56. Kostarakos I, Kotsios S (2017) Feedback policy rules for government spending: an algorithmic approach. J Econ Struct 6(1):5. [ DOI:10.1186/s40008-017-0065-z] 57. Kostarakos I, Kotsios S (2018) Fiscal policy design in Greece in the aftermath of the crisis: an algorithmic approach. Comput Econ 51(4):893-911. [ DOI:10.1007/s10614-017-9650-3] 58. Kotsios S, Leventidis J (2004) A feedback policy for a modified Samuelson-Hicks model. Int J Syst Sci 35(6):331-341. [ DOI:10.1080/00207720410001714158] 59. Kumar M, Woo J (2010) Public debt and growth, IMF working papers, pp. 1-47. [ DOI:10.5089/9781455202188.001] 60. Law, S.H. Ng, C.H. Kutan, A.M. & Law, Z.K. (2021). Public debt and economic growth in developing countries: Nonlinearity and threshold analysis. Economic Modelling 98: 26-40. [ DOI:10.1016/j.econmod.2021.02.004] 61. Maitra, B. (2019). Macroeconomic impact of public debt and foreign aid in Sri Lanka. Journal of Policy Modeling 41: 372-394. [ DOI:10.1016/j.jpolmod.2019.03.002] 62. Majumder, A. (2007) Does Public Borrowing Crowd-Out Private Investment? The Bangladesh Evidence. Policy Analysis Unit, Bangladesh Bank. 63. Marta, G.P. & Simon, S.R. (2017). Public Debt and Economic Growth: Further. Evidence for the Euro Area. ICEI Working Papar No 09/17. 64. McDermott, C. J. and R. F. Wescott (1996). An empirical analysis of fiscal adjustments. International Monetary Fund Staff Papers 43(4), 725-754. [ DOI:10.2307/3867367] 65. Pattillo, C. A., Poirson, H., & Ricci, L. A. (2011). External Debt and Growth. Review of Economics and Institutions, 2(3), 1-30. [ DOI:10.5202/rei.v2i3.45] 66. Perotti, R. (1999). Fiscal policy in good times and bad. The Quarterly Journal of Economics 114(4). [ DOI:10.1162/003355399556304] 67. Puu T, Gardini L, Sushko I (2005) A hicksian multiplier-accelerator model with floor determined by capital stock. J Econ Behav Organ 56(3):331-348. [ DOI:10.1016/j.jebo.2003.10.008] 68. Puu T (2007) The hicksian trade cycle with floor and ceiling dependent on capital stock. J Econ Dyn Control, 31(2):575-592. [ DOI:10.1016/j.jedc.2005.12.004] 69. Romer C (2012) Fiscal policy in the crisis: lessons and policy implications, IMF Fiscal Forum, April, Vol. 18. 70. Reinhart CM, Rogoff KS (2010) Growth in a time of debt. Am Econ Rev 100(2):573-578. [ DOI:10.1257/aer.100.2.573] 71. Reinhart CM, Reinhart VR, Rogoff KS (2012) Public debt overhangs: advanced-economy episodes since 1800. J EconPerspect 26(3):69-86. [ DOI:10.1257/jep.26.3.69] 72. Samuelson PA (1939) Interactions between the multiplier analysis and the principle of acceleration. Rev Econ Stat, 21(2):75-78. [ DOI:10.2307/1927758] 73. Spyrakis, V., Kotsios, S.(2021) Public debt dynamics: the interaction with national income and fiscal policy. Economic Structures 10, 8. [ DOI:10.1186/s40008-021-00238-4] 74. Sushko I, Gardini L, Puu T (2010) Regular and chaotic growth in a hicksian floor/ceiling model. J Econ Behav Organ, 75(1):77-94. [ DOI:10.1016/j.jebo.2010.01.007] 75. von Hagen J., A. Hughes Hallet and R. Strauch (2001), Budgetary consolidation in EMU, European Economy, Economic Papers, No 148. 76. Westerhoff FH (2006a) Business cycles, heuristic expectation formation, and contracyclical policies. J Public Econ Theory 8(5):821-838. [ DOI:10.1111/j.1467-9779.2006.00290.x] 77. Westerhoff FH (2006b) Nonlinear expectation formation, endogenous business cycles and stylized facts. Stud Nonlinear Dyn Econ. [ DOI:10.2202/1558-3708.1324] 78. Westerhoff FH (2006c) Samuelson's multiplier-accelerator model revisited. Appl Econ Lett 13(2):89-92. [ DOI:10.1080/13504850500390663] 79. Woldu, G and Kanó, I(2023), Macroeconomic effects of fiscal consolidation on economic activity in SSA countries, The Journal of Economic Asymmetries,Volume 28. [ DOI:10.1016/j.jeca.2023.e00312] 80. Yabré, T., & Semedo, G. (2021). Political stability and fiscal consolidation in sub‐Saharan African countries. The World Economy, 44(4), 1077-1109. [ DOI:10.1111/twec.13077]
|