[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
اطلاعات آماری نشریه::
::
بانک ها ونمایه نامه ها

 

..
انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران

..
شبکه های اجتماعی




 
..
سامانه مشابهت یاب


 
..
:: دوره 8، شماره 30 - ( فصلنامه سیاست های مالی و اقتصادی 1399 ) ::
جلد 8 شماره 30 صفحات 169-143 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیرکیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت مؤدیان مالیاتی با نقش میانجی اعتماد
سید مرتضی غیور باغبانی ، امیر غفوریان شاگردی* ، امیر زارعی، محمد سجاد غفوریان شاگردی
دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
چکیده:   (2619 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیرکیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت مؤدیان مالیاتی با نقش میانجی اعتماد ‏می‌باشد. این پژوهش بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری ‏داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه ای و میدانی ‏استفاده شده است. ابزار اندازه گیری در این مطالعه، پرسشنامه با طیف لیکرت پنج گزینه ای است که شامل 29 سوال ‏می باشد. در این پژوهش، جهت اندازه گیری متغیر کیفیت خدمات الکترونیکی و رضایت مؤدیان مالیاتی و اعتماد از پرسشنامه استاندارد کندو و داتا (2015) استفاده شده است، در ادامه پس از بررسی روایی محتوا، جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید و در نهایت جهت تعیین پایایی از آلفای کرونباخ ‏استفاده شد که مقدار آن 6/91% بدست آمده است و مورد تأیید می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مؤدیان مالیاتی مستقر در سازمان امور مالیاتی شهر مشهد میباشند. در همین راستا نمونه آماری ‏ پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی ساده و از ‏385 نفر از کلیه مؤدیان مالیاتی که در سازمان امور مالیاتی شهر مشهد میباشند، انتخاب شده است. داده‌های آماری گردآوری شده با استفاده از روش معادلات ساختاری (‏SEM‏)‏ و با بهره گیری از نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که کیفیت خدمات الکترونیکی با ضریب مسیر 0/23 بر رضایت مؤدیان مالیاتی اثر گذار است، همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی با ضریب مسیر 0/74 بر اعتماد تأثیر دارد. اعتماد نیز با ضریب مسیر 0/62 بر رضایت مؤدیان مالیاتی تأثیر دارد و در نهایت کیفیت خدمات الکترونیکی نیز از طریق متغیر میانجی اعتماد، بر رضایت مؤدیان مالیاتی تأثیر دارد.
واژه‌های کلیدی: رضایت مؤدیان مالیاتی، اعتماد، کیفیت خدمات الکترونیک.
متن کامل [PDF 873 kb]   (639 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghayour Baghbani S M, Ghafourian Shagerdi A. Investigating the effect of trust on the relationship between the quality of electronic services and the satisfaction of taxpayers. qjfep 2020; 8 (30) :143-169
URL: http://qjfep.ir/article-1-1085-fa.html

غیور باغبانی سید مرتضی، غفوریان شاگردی امیر، زارعی امیر، غفوریان شاگردی محمد سجاد. بررسی تأثیرکیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت مؤدیان مالیاتی با نقش میانجی اعتماد. فصلنامه سیاست های مالی واقتصادی. 1399; 8 (30) :143-169

URL: http://qjfep.ir/article-1-1085-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 30 - ( فصلنامه سیاست های مالی و اقتصادی 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی Quarterly Journal of Fiscal and Economic Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645