این مطالعه به بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بر ارزش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره 1390-1396 میپردازد. با غربالگری،152 شرکت نمونه پژوهش تعیین شد. جهت آزمون فرضیههای پژوهش از رگرسیون خطی چندمتغیره مبتنی بر دادههای تابلویی بهره گرفته شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهند که مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بالا با ارزش شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین مالکیت نهادی با نفوذ بالا، تأثیر قابل توجه و مثبتی بر رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش شرکت دارد. درواقع تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش شرکت با سطح مالکیت نهادی با نفوذ تغییر کرده و منجر به افزایش ارزش شرکت میشود.
Rahnamay Roodposhti F, zandi A. The Impact of Corporate Social Responsibility and Influential Institutional Ownership the Firm Valuel. qjfep 2019; 7 (27) :133-159 URL: http://qjfep.ir/article-1-950-fa.html
رهنمای رودپشتی فریدون، زندی اناهیتا. تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بر ارزش شرکت. فصلنامه سیاست های مالی واقتصادی. 1398; 7 (27) :133-159