:: دوره 7، شماره 27 - ( فصلنامه سیاست های مالی و اقتصادی 1398 ) ::
جلد 7 شماره 27 صفحات 159-133 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بر ارزش شرکت
فریدون رهنمای رودپشتی ، اناهیتا زندی*
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
چکیده:   (3261 مشاهده)
این مطالعه به بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بر ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره 1390-1396 می‌پردازد. با غربالگری،152 شرکت نمونه پژوهش تعیین شد. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از رگرسیون خطی چندمتغیره مبتنی بر داده‌های تابلویی بهره گرفته شده است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بالا با ارزش شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین مالکیت نهادی با نفوذ بالا، تأثیر قابل توجه و مثبتی بر رابطه‌ بین مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش شرکت دارد. درواقع تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش شرکت با سطح مالکیت نهادی با نفوذ تغییر کرده و منجر به افزایش ارزش شرکت می‌شود.
واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی شرکت، مالکیت نهادی، ارزش شرکت
متن کامل [PDF 860 kb]   (827 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 27 - ( فصلنامه سیاست های مالی و اقتصادی 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها